آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
شهرستان ها
۲۰

با روی کار آمدن دولت نهم بهره برداری سیاسی از مجلس دانش آموزی حذف شده است

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشورگفت: با روی کار آمدن دولت نهم، بهره برداری سیاسی از مجلس دانش آموزی حذف شده است.

طاهره بنی اسد در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: رویکرد فعلی دولت بویژه توجهات ریاست جمهوری به جوانان تقویت شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته جایگاه این مجلس بیش از پیش در کشور ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به لحاظ موقعیت استراتژیکی که دارد، همواره مورد توجه مسئولان نظام است.

بنی اسد با اشاره به فعالیت 31 کمیسیون در این مجلس گفت: هم اکنون مجلس دانش آموزی با برگزاری جلسات علنی هر 6 ماه یک بار، مصوبات متنوعی به تصویب می رساند که هر کدام بر اساس نیازهای دانش آموزان مطرح و به تصویب می رسند.

مدیر طرح و برنامه سازمان دانش آموزی کشور همچنین اظهار داشت: مجلس دانش آموزی هم اکنون زیرنظر وزیر آموزش و پرورش فعالیت می کند و از لحاظ مالی نیز وابسته به سازمان دانش آموزی کشور است و چون اعتبارات این سازمان نیز قابل توجه نیست، حمایت های مالی از مجلس دانش آموزی نیاز به توجه سایر مسئولان دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس توافقنامه ای که بین مجلس دانش آموزی و وزارت امور خارجه به امضا رسیده قرار است، اعضای مجلس دانش آموزی به عنوان سفیران کشورمان در سایر کشورها حضور یابند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برخی فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت:هم اکنون 36 هزار نفر از دانش آموزان استان در قالب تشکل های فرزانگان و پیشتازان و 30 هزار نفر در قالب جمعیت هلال احمر در سازمان دانش آموزی استان عضویت دارند.

فیروز رضایی، رویکرد اصلی فعالیت این تشکل های دانش آموزی را ایجاد تعلق و وابستگی به آب و خاک و ملت و تمدن اسلامی در بین قشر جوان کشور دانست و افزود: اقدامات متعدد فرهنگی بویژه عمره دانش آموزی توسط این سازمان همه ساله به اجرا درمی آید.