آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۹۱
اقتصادی
۴

وزیر صنایع و معادن:رشد ارزش افزوده دربخش صنعت و معدن به 11/7 درصد رسید

بخش اقتصادی: محرابیان اعلام کرد:ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن به 11/7 درصد رسیده که باتوجه به میزان تولیدات 6 ماه دوم امسال ارزش افزوده این بخش رشد قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار رسالت، مهندس علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن در آخرین کنفرانس خبری سال جاری گفت: امسال همه اهداف ازپیش تعیین شده محقق شد ودر زمینه اشتغال و سرمایه گذاری به شکوفایی قابل توجهی رسیده ایم.

وزیرصنایع و معادن درباره تولید خودروهای خارجی در کشور تاکید کرد: من کلنگ ساخت هیچ خودروی خارجی رابه زمین نمی زنم.

وی گفت: بازارهای ما نباید به سادگی در اختیار تولیدات خارجی قرار گیرد. محرابیان افزود:صدور پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی در یازده ماه امسال حدود 21 و نیم درصد رشد نشان می دهد و بیش از 10 هزار میلیارد تومان در صنعت و معدن سرمایه گذاری شده است. وی با اشاره به اینکه بازار خودرو سودآوراست و دلالان و واسطه ها در آن نیز دخالت دارند گفت: به همین دلیل با فروش اینترنتی در سال 87 اجازه دخالت به آنها نخواهیم داد.محرابیان گفت: به عنوان مسئول بخش صنعت و معدن کشور موافق کاهش نرخ سود بانکی هستم ولی به عنوان عضوی از هیئت دولت باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور در این خصوص تصمیم گیری کرد.وزیر صنایع و معادن با اشاره به اینکه میزان تولید سیمان از مرز 40 میلیون تن در سال جاری می گذرد، گفت: پیش بینی می شود میزان تولید سیمان کشور تا خرداد 87 به 55 میلیون تن برسد. محرابیان در ادامه با اشاره به مغایرتهای قانون معادن با سیاستهای اصل 44، اظهار داشت: بر این اساس لایحه اصلاح این قانون در وزارت صنایع و معادن در حال تدوین است که ظرف ماه های آینده به دولت تقدیم خواهد شد. وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه به آمار تعادل تولید با مصرف نزدیک شده ایم، تاکید کرد: جلوگیری از دلال بازی و نظم در توزیع در ساماندهی قیمت سیمان تاثیرگذار است.