آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۹۱
ورزش
۲۳

دغدغه اهالی والیبال

بخش ورزشی:پرونده لیگ برتر والیبال در سال 86 بار دیگر با قهرمانی پیکان تهران بسته شد.

حضور 13 تیم و رقابت 26 هفته ای باشگاه های حاضر تنور والیبال را در اقصی نقاط کشور از جمله شهرهای تهران، ارومیه، قزوین، ماهشهر، همدان، مشهد، گنبد، بافق و سیرجان گرم نمود.

از نکات مهم رقابت های این دوره درخشش با تجربه ها و بازیکنان قدیمی بود که بیشترین امتیازات را برای تیم های خود به ارمغان آوردند که با موفقیت جمعی از ملی پوشانی که از تیم ملی خط خورده اند باردیگر این سوال به اذهان خطورکرد که آیا جوانگرایی در تیم ملی راهکار مناسبی برای ماست تا در رقابت های زیرگروه المپیک 2008 که خردادماه در ژاپن برگزار می شود موفق باشیم؟

از یک سال گذشته وهنگامی که سرمربی تیم ملی زوران گائیچ سکان هدایت والیبال ایران را در دست گرفته و به علت مشغله فراوان به عنوان یک مربی پروازی از راه دور بازیکنان تیم ملی را کنترل می کند این دغدغه در اهالی والیبال به وجود آمده وهمه نگران آینده هستند. از 16 فروردین اردوی یک هفته ای تیم ملی درتهران تشکیل می شود و پس از آ ن اردو به مسکو منتقل می شود تا با هماهنگی گائیچ در یک حضور 20 روزه در روسیه منتخبین تیم ملی که اکثر آنها را جوانان تشکیل می دهند با چندباشگاه روسیه بازی کنند. بعد از آ ن 4 دیدار تدارکاتی با کشورهای مصر،آلمان، صربستان ولهستان پیش بینی شده تا تیم ملی در مرحله انتخابی المپیک خردادماه 87 در ژاپن به مصاف تیم های قدرتمندی چون ایتالیا، آرژانتین و الجزایر برود. تیم ملی شاید بتواند بر الجزایر پیروز شود ولی آیا از استانداردهای لازم برای رویارویی با ایتالیا و آرژانتین برخوردار خواهد شد و می تواند با تصاحب بیشترین امتیاز تنها سهمیه آسیا را در این رقابت ها به خود اختصاص دهد.

با توجه به مسئولیت رئیس فدراسیون در باشگاه پیکان و بهره گیری از امکانات ایران خودرو با هدف جهانی شدن والیبال آیا این روند با تیم ملی هماهنگ است. قطعا باشگاهی چون پیکان نمی تواند مسیر جوانگرایی را که تیم ملی دردستور کار قرار داده در برنامه های خود قرار دهد.

دست اندرکاران والیبال با اتخاذ شیوه های مناسب، زمینه حفظ اعتبار وشایستگی این رشته پرافتخار را بار دیگر فراهم نمایند و همچون رده های نوجوانان وجوانان شاهد پیروزی های غرور آفرین تیم ملی بزرگسالان در میادین بین المللی و جهانی باشیم.