آرشیو یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۸۹۲
صفحه آخر
۸

فیلمساز هندی پروژه ناتمام مینگلارا تمام می کند

سازنده فیلم های تحسین شده «الیزابت» و «الیزابت: عصر طلایی» پروژه ناتمام آنتونی مینگلافیلمساز بریتانیایی را که هفته پیش درگذشت به پایان می رساند.

به گزارش مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شکارکاپور در وب سایت خود در این باره نوشت: «آنتونی مینگلادو روز پیش از آنکه تحت عمل جراحی تومور قرار بگیرد، با من تماس گرفت و نظرم را درباره کارگردانی متنی پرسید که به تازگی نوشته بود.»

فیلمساز 63 ساله زاده لاهور که فیلم «الیزابت: عصر طلایی» او اخیرا برنده جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه شد، افزود: «من در حالی که آنتونی (مینگلا) را در دل دارم و در حضور روح او، این فیلم را کارگردانی می کنم.»

پروژه ناتمام مینگلا«نیویورک، دوستت دارم» نام دارد و شامل چند داستان کوتاه است که در این شهر اتفاق می افتد. به گزارش هالیوود ریپورتر، قرار بود فیلمبرداری ماه آینده در منهتن آغاز شود. اسکارلت جوهانسن و ناتالی پورتمن دو بازیگر مطرح هالیوود، میرا نائیر فیلمساز معروف هندی و برت راتنر سازنده مجموعه فیلم های «ساعت شلوغی» از جمله چهره های سرشناسی هستند که در تولید این فیلم مشارکت دارند. مینگلاکه سال 1997 برای فیلم «بیمار انگلیسی» برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، صبح روز سه شنبه 18 مارس (28 اسفند) در 54 سالگی بر اثر خونریزی شدید در بیمارستانی در غرب لندن درگذشت. «آقای ریپلی با استعداد»، «کلد مانتین» و «شکستن و ورود» از دیگر فیلم های مطرح اوست. مینگلااخیرا تولید فیلم «آژانس کارآگاهی بانوان شماره یک» را به پایان برده بود که بر مبنای مجموعه رمان های پلیسی پرفروش به همین نام نوشته الکساندر مک کال اسمیت ساخته شده است. کاپور از اواسط دهه 1970 به عنوان بازیگر وارد بالیوود شد و سال 1983 «معصوم» را ساخت که اولین تجربه کارگردانی او بود.