آرشیو یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۸۹۲
اجتماعی - اقتصادی
۳

افت 33 واحدی شاخص بورس

گروه اقتصادی در داد و ستدهای دیروز بورس اوراق بهادار تهران با معامله 9 میلیون و هشتاد و هفت هزار سهم شاخص بورس 33 واحد کاهش یافت.

به گزارش «ایران» ارزش معاملات دیروز بورس تهران 48‎/1 میلیارد ریال برآورد شد و براثر آن شاخص بورس با 0‎/1 درصد کاهش به رقم 36 هزار و 182 واحد رسید. براین اساس روز گذشته شاخص های قیمت و صنعت با 9‎/3 و 8‎/4 واحد کاهش به ترتیب به رقم 10 هزار و 79 و 7964 واحد رسید.

همچنین شاخص های تابلوی اصلی و تابلوی فرعی با ثابت شدن در ارقام 9021 و 11 هزار و 31 واحد از 15 و 1 واحد کاهش را تجربه کردند.

در این روز شرکت ملی مس 4‎/3 واحد تاثیر مثبت بر شاخص قیمت گذاشت اما نتوانست شاخص قیمت را رشد دهد و به دلیل تاثیر 5 واحدی چادرملو و 4 واحدی ایران خودرو زمینه را برای افت شاخص قیمت فراهم کردند.

این گزارش حاکی است بیشترین صف خرید برای شرکت های تراکتورسازی ایران، پتروشیمی فارابی و آلومتک تشکیل شد و همچون روزهای اخیر ایران خودرو درصدر صف فروش جای گرفت و شرکت های سرمایه گذاری بوعلی، سرمایه گذاری غدیر و مالی اعتباری سینا این شرکت را در جدول بهترین تقاضای فروش همراهی کردند.

براساس این گزارش بیشترین افزایش قیمت به شرکت تولیدی گرانیت بهسرام با 22 درصد رشد رسید. پس از آن دارویی لقمان با 5‎/7 درصد رشد کام سهامدارانش را شیرین کرد. همچنین بیشترین کاهش قیمت نصیب حق تقدم «اشتاد ایران» با 100 درصد افت شد و صنعتی بهشهر و کارتن ایران با 22 و 2 درصد کاهش در رتبه های بعدی قرار گرفتند.