آرشیو چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۸۶
صنعت و معدن
۳

سهمیه نوروزی، بنزین آزاد را به حاشیه برد

رییس جایگاهداران بنزین سراسر کشور گفت: استقبال از بنزین آزاد در ایام سپری شده از نوروز در سطح بسیار پایینی قرار داشته است.

بیژن حاج محمد رضا افزود: با احتساب دو سهمیه 120 لیتری فروردین ماه و 100 لیتری سهمیه ویژه نوروز که به مردم ارائه شد، عدم استقبال از بنزین آزاد قابل پیش بینی بود.

وی در گفت وگو با مهر، با بیان اینکه فروش بنزین آزاد در شهر تهران بیشتر در جایگاه های شمالی گزارش شده است، اظهار داشت: در سطح کشور نیز آمار دریافت شده از فروش بنزین آزاد در سطح بسیار پایینی قرار داشته است.

رییس جایگاهداران بنزین سراسر کشور میانگین فروش بنزین آزاد در یک جایگاه را حدود 300 لیتر در روز اعلام و تصریح کرد: فروش بنزین آزاد بیشتر مربوط به مراکز استان ها و کلانشهرها بوده است.

رییس جایگاهداران بنزین سراسر کشور با بیان اینکه احتمالاعرضه بنزین آزاد یک طرح آزمایشی از سوی دولت برای حذف سهمیه بندی بنزین است، تاکید کرد: به نظر می رسد عرضه بنزین آزاد بعد از 29 فروردین ماه نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، بر اساس تصمیم ستاد تبصره 13 عرضه بنزین آزاد با نرخ 400 تومان از 29 اسفند ماه به مدت یک ماه در همه جایگاه های عرضه بنزین سراسر کشور آغاز شده است.

گازوئیل از اول خرداد فقط با کارت سوخت

با اجرایی شدن طرح کارت هوشمند سوخت برای خودروهای گازوئیل سوز و با تایید دولت تحویل گازوئیل (نفت گاز) برای وسایل نقلیه حداکثر تا پایان اردیبهشت 87 بدون کارت سوخت بوده و از اول خرداد صرفا با کارت سوخت انجام می شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد: با ابلاغ معاون اول رییس جمهوری، کارت سوخت خودروهای نفت گازسوز صرفا برای خودروهای دارای پلاک ایران صادر و تحویل می شود.