آرشیو سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۶۴۵
برش های کوتاه
۹

اعاده حیثیت یا کمک به کودکان نیازمند

کریستین ساینس مانیتور: یک بار دیگر افسانه هربی تکرار می شود اما این بار به کمک زیگی، فز و دانته، سه جهانگرد شجاعی که در پی تصحیح باوری اشتباه هستند،

این سه مرد در تلاشند ثابت کنند ماشین ترابانتز که زمانی لقب بدترین خودرو جهان را داشت و صاحبانش از آن دل خونی داشتند بر خلاف تصور عموم مردم ماشین بدی نبوده است.

اکنون با گذشت دو دهه از توقف تولید این خودرو در بلوک شرق این ماشین در تلاش برای اعاده حیثیت خود برآمده است. زیگی، فز و دانته این بار می خواهند پا جای پای مارکوپولو بگذارند و با ترابانتز از آلمان به کامبوج سفر کنند. هدف از انجام این سفر جمع آوری پول برای کمک به کودکان خیابانی کامبوج است و البته این سفر باعث حفظ آبروی از دست رفته این خودرو هم می شود. این سه جهانگرد به همراه چهار امریکایی و چهار اروپایی که اهل انگلیس، اسپانیا و مجارستان هستند قصد دارند از دل اروپا به ترکیه و سپس به آسیای مرکزی سفر کنند و از سیبری، مغولستان و چین عبور کنند. آنها ظرف 173 روز 16 هزار مایل را پشت سر خواهند گذاشت. یکی از اعضای این گروه جهانگردی گفت: «رانندگی با این ماشین کمی اضطراب آور است زیرا باعث می شود پاهای راننده به فرمان ماشین بچسبد. البته خوبی این ماشین این است که صندلی آن می تواند به راحتی به پشت خم شده و راننده خواب خوبی را روی آن تجربه کند.»

زیگی دروری و دانته پریز دو تن از اعضای این گروه که اهل ویرجینیا هستند به تازگی از بانکوک بازگشته اند. آنها قصد دارند قبل از سفر به کامبوج ماشین خود را به گونه یی تزیین کنند که باعث جلب توجه مردم و ایجاد حس همدردی آنها برای کمک به کودکان خیابانی این کشور شود. زیگی، فز و دانته هم اکنون در حال تمرین رانندگی با این ماشین هستند تا بتوانند هنگام عبور از مسیرهای آسفالت نشده و سخت ماشین را به خوبی کنترل کنند.