آرشیو چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵۵
حوادث
۱۵

با اعلام قطع فرانشیز داروی بیماران پیوند کلیه هزینها ماهانه داروی بیماران به 250 هزار تومان افزایش یافت

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، از افزایش هزینه ماهانه داروی این بیماران در سال جدید به 250 هزار تومان خبر داد.

به گزارش ایسنا هاشم قاسمی با اعلام آنچه که «قطع پرداخت فرانشیز داروی بیماران پیوند کلیوی از سوی وزارت بهداشت» عنوان کرد، افزود: این امر، موجب گران شدن چند برابری قیمت داروی بیماران کلیوی شد.

وی در این زمینه توضیح داد: البته در تماسی که با مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت داشتیم، مسئولان این مرکز اعلام کردند که قطع پرداخت فرانشیز از سوی وزارت بهداشت به علت کاهش شدید اعتبارات بیماران خاص در بودجه سال 87 وزارت بهداشت در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. به این ترتیب وزارت بهداشت دیگر توان پرداخت فرانشیز داروی این بیماران را ندارد.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان این که پیش از این بیماران پیوند کلیه ماهانه 10 تا 20 هزار تومان را برای داروهای خود دریافت می کردند، گفت: به این ترتیب شاهد افزایش بیش از ده برابری هزینه داروها هستیم که این به طور قطع جان بیماران را با خطر مواجه می کند.

هاشمی، تعداد بیماران پیوند کلیه تحت حمایت انجمن را 61 هزار نفر برشمرد و با بیان این که 1500 بیمار دیگر نیز در انتظار دریافت کلیه هستند، افزود: در چند روز گذشته بیماران با مراجعه پیاپی به انجمن نسبت به این امر اعتراض و ابراز نگرانی کردند.