آرشیو چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۶۳۹۹
سیاست
۳

در حاشیه مجلس

آخرین روزهای کاری مجلس هفتم

با فرارسیدن آخرین روزهای کاری مجلس هفتم، مراجعات مردمی به مجلس با افت محسوس و قابل توجهی مواجه شده و دیگر خبری از ازدحام مراجعان در بخشهای مربوطه نیست. ظاهرا مردم ترجیح داده اند که مشکلات خود را با نمایندگان تازه نفس مجلس هشتم درمیان بگذارند. در جلسه دیروز مجلس میهمانان انگشت شماری نیز حضور داشتند که از بالکن به تماشای صحن علنی مجلس مشغول بودند.

تسلیت و گلایه حداد عادل از پیر موذن

دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه دیروز درگذشت مادر نورالدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل را غیابا به وی تسلیت گفت و از جمله اظهار داشت: با وجود اینکه ما از ایشان به خاطر شکایت بردن نزد بیگانگان گلایه داریم، اما دلیل نمی شود به ایشان تسلیت نگوییم.

ادعای نماینده اقلیت

یکی از نمایندگان اقلیت که سابقا هیچ گاه در جمع خبرنگاران پارلمانی حضور نمی یافت و اصولاچهره ای خبری نبود در جلسه دیروز مجلس با فراخواندن خبرنگاران پارلمانی ادعا می کرد در حوزه انتخابیه اش خرید و فروش آرا اتفاق افتاده است و دلیل عدم راهیابی اش به مجلس همین موضوع بوده است.

یارانه نقدی

بحث پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت یکی از موضوعات داغ راهروهای پارلمان بود، بعضی از نمایندگان در گپ و گفت های غیررسمی این طرح را به “طرح پنجاه هزارتومانی آقای کروبی در انتخابات نهم ریاست جمهوری” تشبیه می کردند.

تذکرنمایندگان تبریز

در پی انتشار اخبار و گزارش های تصویری درباره تخریب منزل علامه امینی، نمایندگان مردم تبریز در مجلس در تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار صدور دستور وی برای بازسازی این بنای تاریخی شدند.