آرشیو چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۶۳۹۹
سیاست
۲

رئیس جمهور در نطنز اعلام کرد: 6 هزار سانتریفیوژ جدید نصب شد

رئیس جمهور با تاکید بر اعلام خبرهای خوش در آینده بسیار نزدیک گفت: ایران از سال پیش با نصب 3 هزار سانتریفیوژ به مرحله صنعتی غنی سازی وارد شد و بهره برداری از6 هزار سانتریفیوژ جدید در سال جاری نشان از موفقیت ها و دستاوردهای خیره کننده ایران اسلامی دارد.

به گزارش فارس از اصفهان محمود احمدی نژاد در جمع خبرنگاران در تاسیسات هسته ای نطنز، ایران اسلامی را یک کشور هسته ای و مستقل خواند و تصریح کرد: ایران هسته ای در سال نوآوری و شکوفایی با دستاوردهای چشمگیر علمی، اقتصادی و فرهنگی رو به رو خواهد بود و بزودی خبرهای بسیار خوبی را در این زمینه ها به ملت بزرگ ایران اعلام خواهیم کرد.

احمدی نژاد اضافه کرد: این خبرها شامل موفقیت در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای، هوا و فضا، کشاورزی و نوآوری های بسیار خیره کننده خواهد بود. وی یادآور شد: 20 فروردین روز سربلندی و پیروزی هسته ای ایرانیان و تمام ملت های آزادیخواه در جهان است.

وی ادامه داد: در این روز بزرگ، ملت ایران نتیجه استقامت ها و همدلی های خود را شاهد هستند که اگر این استقامت ها و بردباری ها از سوی ملت بزرگ ایران نبود، ما به این هدف بزرگ دست پیدا نمی کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دنیا باید ایران را دیگر ایران هسته ای بشناسد، اظهار داشت: در حال حاضر، جایگاه ملی ایران در دنیا مشخص است که باید این جایگاه ها نیز به جایگاه های بالاتری ارتقا دهیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: پیشرفت های علمی، فرهنگی، اقتصادی ایرانیان موجب سربلندی ایران اسلامی در دنیا شده که این موفقیت ها با وجود شرایط سخت به دست آمده و ملت ایران با تمام وجود قدر این موفقیت ها که از نعمت های خداوند است را می دانند.

وی به فشارهای شدید کشورهای غربی در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پیشرفت های ایرانیان همیشه از سوی غربی ها با فشار و تحریم رو به رو بوده که ملت ایران با سربلندی و صبر در مقابل آنها ایستادگی کرد.

وی گفت: در سال نوآوری و شکوفایی، شاهد تحولات و دستاوردهای بسیار عظیمی برای ملت ایران خواهیم بود و این سال سال تحول، سربلندی و عزت ایران اسلامی در جهان است.