آرشیو چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۶۳۹۹
بین الملل
۲۱

بازتاب آغاز نصب 6 هزار سانتریفیوژ در رسانه های خارجی

اعلام خبر آغاز نصب 6000 سانتریفیوژ جدید در سایت هسته ای نطنز که دیروز از سوی محمود احمدی نژاد اعلام شد، در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه های ایران گزارش داد: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ایران بر روی 6000 سانتریفوژ جدید برای غنی سازی اورانیوم در سایت هسته ای نطنز کار می کند.

این خبرگزاری افزود: بنابه آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران با بی اعتنایی به درخواست غرب برای تعلیق غنی سازی اورانیوم در حال حاضر 3000 سانتریفوژ را در نطنز نصب کرده است.

شبکه خبری بی.بی.سی نیز در گزارشی در این باره نوشت که بنا به اعلام رسانه های ایرانی، ایران نصب 6000 سانتریفیوژ جدید را در سایت هسته ای اصلی خود در نطنز آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی در این باره نوشت که ایران آغاز نصب 6000 سانتریفیوژ جدید را در نطنز اعلام کرده است.

خبرگزاری رویتر نیز ضمن اعلام این خبر به نقل از تحلیلگران نوشت: تحلیلگران معتقدند که ایران قصد دارد به تدریج سانتریفوژهای-1P را با نسل جدیدی از سانتریفوژها جایگزین کند.

روزنامه یو.اس.ای تودی نیز در مطلبی با عنوان “ایران کارخانه غنی سازی اورانیوم را گسترش می دهد” به انتشار خبر آغاز نصب 6000 سانتریفوژ جدید در سایت نطنز پرداخت.