آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۰
اجتماعی
۶

کسر نمره رساله دکترا به علت طولانی شدن دوره تحصیل ممنوع شد

گروه اجتماعی معاون آموزشی وزیر علوم از ممنوع شدن کسر نمره رساله دکترا به علت طولانی شدن زمان تحصیل این دوره خبر داد.

دکتر حسن خالقی در گفت وگو با «مهر» با بیان این مطلب گفت: کسر نمره پایان نامه به علت طولانی شدن زمان تحصیل از سوی دانشگاه ها ممنوع است و دانشگاه حق تغییر در نمره ای که با توجه به کیفیت پایان نامه و مدت زمان دفاع از سوی هیات داوران به دانشجو اختصاص می یابد را ندارد.

وی گفت: شورای عالی برنامه ریزی با توجه به برداشت های متفاوت دانشگاه های مجری دوره دکترا از ماده 10 آئین نامه دوره دکترا مصوب مجلس و تبصره آن، مدت مجاز تحصیل در دوره دکترا را چهارسال مقرر کرد که در صورت ضرورت به پیشنهاد استاد راهنما و تایید گروه آموزشی مربوطه می تواند تا دو نیم سال نیز افزایش یابد.

وی گفت: علاوه بر آن در صورتی که دانشجو بنا به عللی خارج از اراده خود و یا بروز مشکلات غیرقابل پیش بینی به تشخیص استاد راهنما، در مدت مجاز موفق به اتمام تحصیل نشود، کمیسیون موارد خاص دانشگاه به درخواست و با حضور استاد راهنما وضعیت دانشجو را بررسی می کند و متناسب با کمیت و کیفیت فعالیت های علمی دانشجو، در مورد مدت و نحوه ادامه تحصیل وی تصمیم گیری می شود.

خالقی اظهار داشت: دانشجو موظف است، حداقل یک ماه قبل از سنوات تحصیلی، رساله خود را که به تایید استاد راهنما رسیده است، برای مراحل دفاع به گروه آموزشی تحویل دهد.

خالقی یادآور شد: چنانچه دفاع از رساله صرفا به دلیل طولانی شدن مراحل اداری و نه به دلیل ضرورت انجام اصلاحات علمی، بیش از یک ماه به طول بینجامد، مدت مازاد جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمی شود.