آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۰
ورزشی
۲۳

سپاهان دوباره زنده شد

گروه ورزشی سپاهان با پیروزی 1-2 مقابل الاتحاد عربستان، دوباره امیدهایش را برای صعود از گروه اول لیگ قهرمانان آسیا زنده نگه داشت. این پیروزی نماینده ایران را سه امتیازی کرد تا فاصله این تیم با الاتحاد عربستان، صدرنشین گروه قبل از بازی های دیروز به عدد سه برسد. الاتحاد سوریه و کروفچی ازبکستان دیگر تیم های این گروه نیز شب گذشته در شهر حلب به مصاف هم رفتند.

سپاهان که برای جلوگیری از حذف زودهنگام خود به این برد احتیاج داشت، بازی شجاعانه و هدفمندی را در غیاب نویدکیا، عمادرضا و موجیری مقابل تیم پرمهره و حرفه ای الاتحاد عربستان برگزار کرد.

وی یرا که حالابیش از گذشته بر اوضاع تیمش مسلط شده، حریف را به خوبی آنالیز کرد و کناره های زمین حریف را هدف قرار داد. الاتحاد بخصوص در جناح چپ با مشکلاتی مواجه بود و نفوذهای جعفری از این منطقه که با کمک ابوالهیل صورت می گرفت نیز حاکی از شناخت خوب سرمربی برزیلی تیم اصفهانی از حریف داشت. نماینده کشورمان در نیمه نخست چندین موقعیت خوب خلق کرد که ضربه های ابوالهیل، کاظمی و اکبری راهی به چارچوب نیافت و دفاع حریف با وجود چهره سرشناسی مثل محمد المنتشری به دفع توپ پرداخت. حتی یک بار هم گل کریمی توسط کمک داور چینی آفساید گرفته شد. شروع نیمه دوم با حملات سپاهان همراه بود، به طوری که ابوالهیل در همان دقایق نخستین این نیمه می توانست گل برتری را بزند. سرانجام در دقیقه 60 روی فرار و ارسال جعفری از راست، سید صالحی بی معطلی و با یک بغل پا قفل دروازه حریف را باز کرد و عقیلی هم 15 دقیقه بعد با یک ضربه سر فاصله را دو برابر کرد. سپاهان پس از این گل بی دلیل عقب نشینی کرد و همین تاکتیک، گل میهمان روی ضربه سر طلال نشاط در دقیقه 88 را به دنبال داشت.

فشار بی امان حریف در لحظات پایانی ثمره دیگری نداشت تا نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با فراموشی دو باخت قبلی به این رقابت ها بازگردد و دل به صعود ببندد.