آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
داخلی
۵

حفظ وحدت و انسجام داخلی ضرورت نخست عراق است

گروه سیاسی رئیس قوه قضائیه صبح دیروز در دیدار با نخست وزیر سابق عراق بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام داخلی در عراق به عنوان ضرورت اول در برقراری امنیت در این کشور تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله هاشمی شاهرودی در این دیدارگفت: تنها با انسجام و همدلی نیروهای عراقی و قشرها و گروه های مختلف در این کشور است که می توان نسبت به برقراری ثبات در عراق امیدوار بود.

وی افزود: مردم عراق امروز نیازمند تلاش و هماهنگی درونی برای رسیدن به آینده ای مطلوب هستند. رئیس قوه قضائیه هدف و خواست دشمنان کشور و ملت عراق را از بین بردن وحدت گروه های مختلف این کشور و ادامه یافتن ناآرامی و بی ثباتی در عراق دانست و گفت: وجود ثبات و آرامش در کشور عراق علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای بازسازی این کشور موجب ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه نیز خواهد شد.

هاشمی شاهرودی بر تحکیم روابط میان ایران و عراق و دیگر کشورهای منطقه تاکید کرد.

همچنین در این دیدار ابراهیم جعفری، نخست وزیر سابق عراق نیز در سخنانی با اشاره به تحولات منطقه و عراق گفت: متاسفانه عراق تحت تاثیر نیروهای اشغالگر همچنان دچار درگیری و اختلاف است و این مسئله بهانه ای برای ادامه حضور نیروهای اشغالگر در این کشور شده است.