آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
ایران زمین
۲۰

تخصیص اعتبار 85 میلیارد ریالی به توسعه زیرساخت شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان از تخصیص و ابلاغ اعتبار 85 میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی این استان خبر داد.

ظاهر پورمجاهد، گفت: این اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی سال 87 استان همدان تامین شده است که با نیاز سنجی هایی که انجام شده است صرف توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی تمامی مناطق استان خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون کار تدوین طرح ها و نیازهای شهرک های صنعتی در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها در دست بررسی است و با اتمام کار بررسی کمیته ها و تدوین طرح ها، این طرح ها به تصویب رسیده و موافقت نامه ها برای اجرایی شدن تهیه و مبادله می شود.این مقام مسئول توسعه شبکه های فاضلاب، انشعاب های آب و برق و تامین و نصب شبکه گازرسانی را از مهم ترین اولویت های کاری و نیاز شهرک های صنعتی عنوان کرد و اظهارداشت: برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها تامین و توسعه زیرساخت ها از اهمیت بالایی برخوردار است به خصوص که با تامین این زیرساخت ها میل و رغبت واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی افزایش خواهد یافت.

پورمجاهد ادامه داد: با توجه به این که تسهیلات ویژه ای از طرف دولت برای واحدهای صنعتی مستقر در نظر گرفته می شود، تامین این زیرساخت ها امری لازم و دور از اجتناب است. هم اکنون 17 شهرک و ناحیه صنعتی در شهرهای مختلف استان همدان فعال هستند و تعداد واحدهای صنعتی فعال استان همدان بیش از یک هزار و 200 واحد اعلام شده که بر اساس آخرین گزارش بیش از 600 واحد از اینها در محل شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند.