آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ سنندج- دومین نمایشگاه گروه نقاشی «شین» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان روز سه شنبه در سنندج برگزار شد. مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در 2 بخش انتزاعی و اکسپرسیونیسم در نگارخانه ارشاد اسلامی کردستان به مدت یک هفته برپاست.

قدریه محمودی افزود: در این نمایشگاه 40 اثر از کارشناسان هنر و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

این آثار در موضوع آزاد و برروی بوم و مقوا و با بهره گیری از رنگ روغن و آسوریک تهیه شده است. «شین» در زبان کردی به معنای آبی فیروزه ای است که5 نفر از کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان این نام را برای گروه خود برگزیده اند.

\ اراک نمایشگاه عکس بهار نونوار همزمان با شروع سال جدید در حوزه هنری استان مرکزی با حضور کوهی، مشاور استاندار گشایش یافت.در این نمایشگاه منتخب آثار عکاسی هنرمند لیا حیدریان با موضوعات گل های وحشی و طبیعت به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عکس بهار نونوار از تاریخ 19 تا 26 فروردین در محل حوزه هنری استان مرکزی در اراک، پذیرای علاقه مندان است.

\ کرمانشاه دومین جشنواره بازی های بومی، محلی از دیروز در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه آغاز شد.

این بازی ها با حضور غلامرضا جعفری، رئیس فدراسیون روستایی و عشایری در قالب گرزان، توپ قار، قله شوران، کلاوفرانکی، سنگ و باز و هنوره و منوره در حال برگزاری است.گفتنی است، اهالی بیش از 10 روستا، بازیکنان شرکت کننده در این دوره از مسابقات هستند.

\ رشت جشنواره غذاهای سنتی و محلی استان گیلان به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی، گرامیداشت هفته معلم و روز ملی خلیج فارس از سوی آموزش و پرورش استثنایی گیلان و آموزشگاه مهارت حرفه ای کوثر دختران رشت برگزار می شود.

این جشنواره شامل غذاهای محلی و سنتی شامل آش، سوپ، نان، کیک، کلوچه، مرباجات، ترشیجات و چاشنی هاست.