آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
اجتماعی
۴

شهردار تهران اعلام کرد: آغاز شناسایی خانه های بدون سکنه برای دریافت عوارض بیشتر

ممیزی 200 هزار واحد مسکونی خالی تهران برای دریافت عوارض در حال انجام است.

به گزارش ایسنا شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: برای اجرای مصوبه شورای شهر تهران در نقاط مختلف پایتخت، کار شناسایی خانه های خالی از سکنه آغاز شده است تا از صاحبان این خانه ها عوارض بیشتری دریافت شود و پیش بینی می شود حدود 200 هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود داشته باشد.

محمد باقر قالیباف درباره آغاز طرح رسمی بیمه رایگان آتش سوزی واحد های مسکونی تهران گفت: به موجب این طرح که از 12 فروردین ماه آغاز شده است دو میلیون واحد مسکونی تهران هر کدام تا سقف 5 میلیون تومان بیمه خواهد شد. دو میلیون تومان از مبلغ این بیمه برای خسارت ساختمانی و سه میلیون تومان نیز برای خسارت لوازم منزل خواهد بود که بیمه کارآفرین براساس گزارش سازمان آتش نشانی پرداخت می کند.

وی با اشاره به برنامه توسعه ایستگاه های آتش نشانی از سال 1385 گفت: طبق برنامه هر ماه یک ایستگاه آتش نشانی افتتاح خواهد شد تا به برنامه ایجاد 120 ایستگاه آتش نشانی برسیم. البته به تجهیز ایستگاه های آتش نشانی نیز توجه کافی خواهد شد.

قالیباف درباره اختلاف به وجود آمده شهرداری تهران و شورای شهر درباره احداث و تخریب پل غیرهمسطح بهبودی گفت: در زیر تقاطع خیابان آزادی و بهبودی چهار تونل خط دو، چهار و هفت مترو و تونل توحید قرار دارد و به همین علت امکان ایجاد زیرگذر سخت بود. وی افزود: بحث مطرح این بود که در کوتاه مدت ناگزیر به ساخت پل روگذر در قالب فلزی هستیم و این پل ها را می توان در مدت دو ماه نصب و در مدت یک ماه جمع آوری کرد چرا که کار ساخت زیر گذر به دو سال زمان احتیاج داشت. به همین علت پس از کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که اگر زیرگذر یادگار امام به سمت آزادی را ادامه دهیم، بهتر است و نیاز به پل نداریم. در نهایت تصمیم بر این شد که حتما زیرگذر ایجاد شود و در این باره نیز هیچ اختلاف نظر خاصی با شورای شهر تهران نداریم.