آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
بین الملل
۲۱

هیلاری همسرش را به سکوت فراخواند

هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور از همسرش بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا خواست دیگر درباره موضوع سفرش به بوسنی در سال 1996 صحبت نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بیل کلینتون در شبکه ام اس ان بی سی لبخند زنان درباره نگرانی هیلاری از سفر وی به شهر توزلادر بوسنی صحبت کرد که یک ماه پیش هم این اظهارات کلینتون بر محبوبیت هیلاری تاثیر منفی گذاشته بود.

هیلاری گفته بود که در سفر به بوسنی در فضای امنیتی شدیدی وارد آن کشور شده بود و به هنگام خروج از هواپیما به سوی آنها تیراندازی شده است. اما تصاویر ویدیویی آن سفر خلاف ادعای هیلاری را ثابت کرد. پیش از این نیز سخنرانی کلینتون که در آن موضوع رنگین پوست بودن اوباما را دستمایه تخریب چهره وی قرار داده بود تاثیرات منفی زیادی بر موقعیت هیلاری بر جای گذاشت.

خبر دیگری حاکی است که هیلاری در اظهارات تازه خویش وعده کرد در صورت انتخاب شدن به سمت رئیس جمهور در ماه نوامبر، میزان جنایات در شهرهای بزرگ آمریکا به نصف کاهش یابد.

سناتور نیویورک گفت قصد دارد 100 هزار مامور پلیس دیگر برای مبارزه با جرایم در آمریکا مستقر کند.

کلینتون در نشست انتخاباتی در فیلادلفیا گفت: برای آمریکا نگران کننده است که رئیس جمهور صدها میلیارد دلار برای پلیس کشور دیگری که در جنگ داخلی به سر می برد هزینه می کند اما بودجه پلیس را در آمریکا قطع می کند.

وی افزود: ما سزاوار بهتر از اینها هستیم.

خشونت و درگیری بویژه در جامعه سیاهپوستان آمریکا صورت می گیرد و زندانهای آمریکا بیشتر زندانی های سیاهپوست را در بر می گیرد.

کلینتون که قصد دارد نظر جامعه سیاهپوستان آمریکا را که طرفدار باراک اوباما هستند جلب کند در کنار مایکل نوتر فرماندار سیاهپوست ایالت فیلادلفیا نشست انتخاباتی را برگزار کرد.