آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
حوادث
۲۲

حوادث کوتاه از جهان

انهدام شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر در برزیل

پلیس برزیل یک باند بین المللی قاچاق و تجارت مواد مخدر را متلاشی کرد. تبهکاران مواد مخدر را از کشورهای بولیوی، کلمبیا، پاراگوئه و پرو وارد کرده و در کشورهای مختلف اروپایی می فروختند. منابع امنیتی اعلام کردند این عملیات روز شنبه با حضور 150 پلیس مبارزه با مواد مخدر در 6 استان برزیل انجام گرفت.در این عملیات 17 تن بازداشت شده و جست وجو برای یافتن 11 تن دیگر ادامه دارد. پلیس برزیل از 18 ماه پیش در تعقیب قاچاقچیان بود. از این گروه حدود یک تن کوکائین و مقداری ماری جوانا و 56 هزار دلار کشف و ضبط شد.

مرد آمریکایی 24 سال بیگناه زندانی بود

مرد آمریکایی پس از 24 سال حبس بیگناه شناخته شد. یکی از مسئولان ایالت فلوریدا اعلام کرد: این مرد به اتهام ربودن و آزار و اذیت دو زن، 24 سال در زندان بود تا این که پس از اجرای آزمایش «دی ان ای» بیگناه شناخته شد. فرماندار فلوریدا نیز پس از اثبات بیگناهی آلن کراتز دستور داد یک میلیون و 250 هزار دلار غرامت به وی پرداخت شود. آلن در سال 1982 به 130 سال زندان محکوم شده بود.

محکومیت مادر آلمانی به اتهام قتل 8 کودک

زن آلمانی به اتهام قتل 8 کودک به 15 سال زندان محکوم شد. «سابین هیلشنز» - 42 ساله- در سال 2006 به اتهام قتل 8 کودک و دفن آنها در گلدان های باغ خانه پدری در نزدیکی مرز آلمان - لهستان دستگیر شد. این 8کودک بین سال های 1992 تا 1998 متولد شده بودند. وی پس از دستگیری اعتراف کرد: به دلیل مشکلات جدی ناشی از مصرف مشروبات الکلی، نمی تواند به خاطر بیاورد که فرزندانش را چگونه به قتل رسانده است.

محکومیت قاچاقچی تمساح

مرد آمریکایی به اتهام قاچاق نوعی تمساح گناهکار شناخته شد. هیات منصفه دادگاه «جرمی جیمز» را به اتهام پنهان کردن و حمل «تمساح جزایر فیجی» در داخل پای مصنوعی اش گناهکار شناخت. گفته می شود وی به 20 سال زندان محکوم می شود. «جیمز» در جریان تحقیقات به یکی از ماموران مخفی پلیس گفته بود تاکنون 3 تمساح را به قیمت 32 هزار دلار فروخته است. با این حال در جریان جست وجوی خانه او هم 4 تمساح دیگر پیدا شد.