آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
صفحه آخر
۲۴

شیوه های آموزش زبان فارسی در مسکو بررسی شد

هم اندیشی استادان زبان فارسی در دانشگاه روابط بین الملل مسکو برگزار شد.

به گزارش مهر، در این دیدار که بیش از 30 نفر از اساتید زبان و ادبیات فارسی و برخی از دانشجویان دوره دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه های مختلف مسکو حضور داشتند، «گلادکاوا» معاون رئیس این دانشگاه بر تبادل تجربه و برگزاری اقدامات مشترک با دانشگاه های ایران جهت بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش زبان فارسی تاکید کرد.

سپس ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران اعلام کرد که رایزنی فرهنگی همواره آماده است در زمینه های مختلف به کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های روسیه مساعدت کند.سپس «گلادکاوا» رئیس کرسی زبانهای هندو اروپایی و آفریقایی در دانشگاه روابط بین المللی وابسته به وزارت امور خارجه روسیه در مورد هماهنگی فعالیت ها در زمینه تدریس زبان فارسی سخنرانی کرد و در ادامه، «خیتریک» دکترای علوم تربیتی از دانشگاه زبان شناسی مسکو در مورد مبانی علمی کتاب زبان فارسی، مرحله ابتدایی به ایراد سخن پرداخت.

پالیشوک از دانشگاه دولتی

زبان شناسی مسکو، ایوانف رئیس کرسی زبان های ایرانی انستیتو آسیا و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو و کامنیواو از انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه از دیگر سخنرانان این هم اندیشی بودند.نحوه آموزش ترجمه، انتخاب متن در مرحله ابتدایی آموزش زبان فارسی، گفتار در موضوع تدریس زبان فارسی، آموزش زبان فارسی در چارچوب برنامه شورای اروپا و... از دیگر موضوعات مورد بررسی در همایش بود.