آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۲
صفحه آخر
۲۴

سینمای ایران برای شرکت در بازار فیلم کن آماده می شود

سینمای ایران برای شرکت در بازار شصت و یکمین جشنواره فیلم کن آماده می شود و تولیدکنندگان بخش خصوصی کلید عرضه محصولاتشان را در این بازار زده اند.

به گزارش فارس،«علیرضا شجاع نوری» مدیر شرکت «به نگر» در گفت و گویی دراین باره گفت: امسال در بازار کن فیلم های «صندلی خالی» ساخته سامان استرکی و «کتاب قرمز» ساخته مزدک میرعابدینی را در غرفه به نگر داریم.

وی ادامه داد: «5 سی سی لالایی» ساخته حمید سلیمیان و تیرتن ساخته آبتین مظفری و برخی پروژه های دیگر را در بازار کن عرضه می کنیم. «کتاب قرمز» نخستین فیلم بلند سینمایی مزدک میرعابدینی است.براین اساس، فیلم «صندلی خالی» نیز نخستین تجربه کارگردانش است که روایتی از داستان های موازی در ژانرهای مختلف سینمایی است که در فضایی آمیخته به تخیل و واقعیت رخ می دهد. «سیروس تسلیمی» مدیر دفتر پخش

امید فیلم در رابطه با حضور در بازار فیلم کن گفت: سعی می کنیم فیلم «دیوار» ساخته محمد علی طالبی را برای عرضه در بازار کن آماده کنیم.«مهدی همایونفر» نیز با اشاره به حضور پرس تی وی در بخش بازار mip canne گفت:فیلم مستند «ایران سرزمین ادیان» ساخته کیومرث درم بخش و I was there ساخته نادر طالب زاده درباره 11 سپتامبر نیز دیگر فیلمهای عرضه شده توسط پرس تی وی هستند. اغلب این فیلم ها در آمریکا فیلمبرداری شدند و نگاه انتقادی به جامعه آمریکا دارند.