آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۰
شهرستان ها
۱۱

پای صحبت مردم

کم عرضی خیابان های نجف آباد

نجف آباد- خبرنگار کیهان: خیابان های نجف آباد کم عرض هستند و این شهر در روزهای تعطیلی شاهد راه بندان سنگینی است. آلودگی هوا و گرفتاری های رفت و آمد به مشکلات ساکنان این شهر افزوده است. شهرداری و شورای شهر نتوانسته اند به این مشکلات پایان دهند. مضافا به اینکه مسئولان شهر نجف آباد اقدام جدی در احداث فضای سبز، پارکینگ یا عقب نشینی برخی ساختمان ها نکرده اند. شهروندان نجف آبادی انتظار دارند که مسئولان این شهر گامی در راستای تعویض خیابان ها از جمله خیابان شریعتی، امام، 17 شهریور، قدس، شیخ بهایی، منتظری و 15خرداد بردارند.

وام خشکسالی

مهدی شهر- خبرنگار کیهان: عشایر شهرستان مهدی شهر طی طوماری اعلام کردند: باتوجه به نبود تعادل در مداخل و مخارج این حرفه و به دلیل هزینه های سرسام آور و بی سابقه از جمله افزایش قیمت علوفه در سال 86، خشک سالی و پیامدهای ناشی از آن مثل تغذیه دام ها، آبرسانی به آنها و انتقال دام ها با کامیون به دیگر مراتع به عشایر تحمیل کرده است. اکنون عشایر در وضعیتی قرار گرفته اند که قادر به پرداخت بدهی های خود به شبکه بانکی کشور نیستند. آنها از مسئولان درخواست کردند با اعلام خشکسالی در این منطقه، عشایر را مشمول بخشودگی وام های بانکی کنند همچنین از آنان انتظار دارند کمک های بلاعوض خشکسالی را در اختیار دامداران برای خرید علوفه قرار دهند و دام های آنان را با قیمت تضمینی خریداری کنند.

مشکل بیمه بازنشستگان

اصفهان- خبرنگار کیهان: جمعی از بازنشستگان اصفهان با ارسال نامه ای به دفتر سرپرستی روزنامه کیهان اعلام کردند: بیمه تکمیلی آینده سازان حافظ به تعهدات خود در قبال بازنشستگان به ویژه آموزش و پرورش عمل نمی کند. آنان در نامه خود آورده اند: به رغم کسر سهم بیمه تکمیلی در فیش حقوقی، بیمه مذکور از پرداخت هزینه های درمانی امتناع می ورزد و پاسخ می دهد سازمان بازنشستگان استان اصفهان لیست این گروه را به بیمه ارجاع نداده است، از سوی دیگر سازمان بازنشستگان استان اعلام می دارد وجوهات کسر شده را به بیمه مذکور واریز کرده است و بیمه باید پاسخگوی شما باشد.

بازنشستگان از این ناهماهنگی گله مند هستند و اعلام می دارند به رغم کسر ماهیانه حق بیمه تکمیلی، هزینه های درمانی را شخصا پرداخت می کند و بیمه مذکور هیچ تعهدی در قبال آنان انجام نمی دهد.