آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۲
حوادث
۱۵

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مبارزه با فساد در دستگاه های اداری جدی است

برای مبارزه جدی و قاطع با فساد در دستگاههای اداری اتفاق نظر بین سازمان بازرسی و مدیران کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نیازی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام این مطلب افزود: باید با فساد مقابله کرد.

وی تاکیدکرد: کوتاه آمدن در مقابل فساد به ضرر و برخلاف مصلحت کشور و مردم است.

وی تاکید کرد: اگر فساد در دستگاههای اداری کشور رخنه کند و با آن مقابله صورت نگیرد به آفت و میکروب تبدیل می شود.

وی با اشاره به این که با میکروب نمی شود ملاحظه کاری کرد گفت: وجود فساد در دستگاههای اداری کشور مثل رخنه میکروب و آفت در بدن است.

حجت الاسلام نیازی یکی از مصادیق بارز فساد را رشوه توصیف کرد و اظهار داشت: وظیفه همه مردم و مسئولان این است که نسبت به رشوه حساس باشند.

وی همچنین با بیان این که رشوه یک حرکت زشت و مجرمانه است، تاکید کرد: کتمان فساد مساوی است با هلاکت مدیریت و دستگاه و دستگاهی که فساد در آن رخنه کند نمی تواند احقاق حق و به مردم خدمت کند.

وی درباره زمین خواری نیز اظهار داشت: متاسفانه در مرحله ای به زمین که سرمایه ملی و غیرقابل جایگزین است چوب حراج زدند.

وی افزود: اطاله دادرسی در دستگاههای قضایی و اجرایی یکی از مهمترین مشکلات مردم است و طولانی شدن پرونده ها در این دستگاهها موجب می شود که برخی از مردم برای تسریع در رسیدگی به پرونده های خود به پرداخت رشوه متوسل شوند.

وی در پایان اظهار داشت: در سازمان بازرسی کل کشور طرحی در دست تهیه است که بر اساس آن رسیدگی به پرونده ها در دستگاههای اجرایی در یک زمان معین به پایان برسد و اگر پرونده ای در زمان تعیین شده به پایان نرسد سازمان بازرسی کل کشور با دفتر ویژه ای که ایجاد می کند به این پرونده ها رسیدگی می کند.