آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۶
بین الملل
۲۱

اوباما:هیلاری با جمهوریخواهان همدست است

گروه بین الملل رقابت انتخاباتی برای تعیین نامزد نهایی دموکرات ها وارد عرصه جدیدی شده است. اوباما دیروز رسما هیلاری کلینتون را متهم کرد که با درپیش گرفتن سیاست های جمهوری خواهان با آنها همدست شده است. یک هفته ای است که جنگ لفظی اوباما و کلینتون شدت گرفته است و این بار اوباما صراحتا اعلام کرد: انتقادات هیلاری برخاسته از اصول و مبانی حزب جمهوری خواه است.

نامزد سیاهپوست انتخابات آمریکا که تا پیش از این در مبارزات تبلیغاتی خود رفتاری ملایم و خونسرد داشت، ادامه داد: با این همه من پیروز نهایی بر کلینتون و «جان مک کین»، نامزد رسمی جمهوری خواهان خواهم بود.

باراک اوباما با اعتراف به اشتباهات هفته گذشته خود در اختیار الفاظ نادرست در سخنرانی های تبلیغاتی خود که بعضا برداشت اشتباه از آن شده بود تصریح کرد: حزب جمهوری خواه با پیروی از سیاست های شکست خورده و فلسفه غلطی که در 30 سال گذشته به کار گرفته اوضاع اقتصادی کشور را ویران کرده و اشتباهاتی بس عظیم مرتکب شده است.

وی با ابراز خرسندی از صبر و شکیبایی خود در برابر حملات لفظی رقبا گفت: هیچگاه گوش رقبای خود را در تبلیغات انتخاباتی با جملات زشت و رکیک پر نمی کنم چون این امر ضررهای جبران ناپذیری را بر حزب دموکرات وارد می آورد.

نامزد حزب دموکرات همچنین با انتقاد شدید از مک کین، سیاست جمهوری خواهان را ظرف هشت سال گذشته سبب تعمیق شکاف داخلی در بین مردم آمریکا و تحمیل قرض های سنگین بر دوش نسل آینده این کشور دانست.