آرشیو یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۴
اخبار خارجی
۱۶

آلبرایت: جنگ عراق برای آمریکا بدتر از ویتنام است

وزیر خارجه اسبق آمریکا، حمله نظامی این کشور به عراق را بزرگ ترین شکست سیاست خارجی آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «مادلین آلبرایت» گفت: جنگ عراق بیش از جنگ ویتنام، آمریکا را متضرر ساخته است. وی که با یک روزنامه جمهوری چک سخن می گفت، افزود: جنگ عراق و شکنجه زندانیان، وجهه آمریکا را در جهان بسیار مخدوش کرده است. وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت: ادامه سیاست های کنونی «جرج بوش» (رئیس جمهوری آمریکا) هرگز به سود امنیت ملی آمریکا نخواهد بود و صبر آمریکایی ها از این جنگ ها (عراق و افغانستان) لبریز شده است. «جوزف کالینز»، یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز جنگ عراق را یک افتضاح بزرگ خواند. این مقام سابق پنتاگون افزود: بهای این جنگ، لطمه زدن به موقعیت آمریکا در جهان، ایجاد تنش در ارتش آمریکا و تاثیر منفی بر روند مبارزه با تروریسم بود.

ساخت دیوار حایل

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی ارتش آمریکا دیروز اعلام کرد، نظامیان این کشور با کمک نیروهای عراقی، دیواری را در مرکز شهرک «صدر» بغداد ایجاد می کنند و این دیوار، قسمت شمالی شهرک را از قسمت جنوبی آن جدا می کند. به ادعای ارتش آمریکا، دیوار مذکور با هدف جلوگیری از حملات موشکی هواداران «مقتدا صدر» احداث می شود. سرهنگ «استیون استوفر» با اعلام این خبر، افزود: این شهرک را دیوارکشی می کنیم تا راحت تر بر منافذ ورودی و خروجی آن مسلط شویم.

خبر دیگر از شهرک صدر این که، درگیری ها میان آمریکایی ها و مردم همچنان در آن ادامه دارد و تنها طی روز شنبه، 13 عراقی به شهادت رسیدند. دو نظامی آمریکایی هم در بغداد و استان شمالی صلاح الدین هدف قرار گرفته و به هلاکت رسیدند.