آرشیو یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۴
اخبار خارجی
۱۶

دوازدهمین سالگرد جنایت وحشیانه اسرائیل در قانا

17 آوریل یادآور سالروز فاجعه قانا در سال 1996 است. روزی که مردم روستای قانا هدف بمباران وحشیانه جنگنده های رژیم اشغالگر قدس قرار گرفتند و بر اثر آن 111 غیرنظامی شهید و 129نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

به گزارش خبرگزاری ها، در چنین روزی مردم روستای قانا در لبنان از ترس بمباران روستایشان به مرکز نیروهای بین المللی مستقر در این روستا وابسته به سازمان ملل پناه بردند اما هدف بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و به خاک و خون غلطیدند.

«فواد سینیوره» نخست وزیر لبنان در مراسم یادبود قربانیان فاجعه قانا اظهار داشت، محاکمه نشدن اسرائیل به خاطر جنایت سال 1996 روستای قانا در جنوب لبنان باعث شد تا اسرائیل بار دیگر این فاجعه را در همین روستا در سال 2006 تکرار کند.

دومین فاجعه قانا در تاریخ 30 ژوئیه سال 2006 و در جریان جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی بر ضد لبنان به وقوع پیوست. در این فاجعه بیش از 50 کودک لبنانی به شهادت رسیدند.

در همین رابطه خانواده های قربانیان بمباران قانا در اعتراض به تبرئه عاملان این کشتار در مزار شهدای این فاجعه تحصن کردند.

خانواده های قربانیان در اعتراض به گزارش کمیته وینوگراد در تبرئه عاملان کشتار این بمباران روز گذشته با اجتماع بر سر مزار این شهدا خواستار محاکمه عاملان این کشتار شدند.

تحصن کنندگان با در دست داشتن عکس های شهدای این بمباران از تبرئه کردن عاملان این کشتار بسیار خشمگین بودند.

«منا هاشم» مادری که سه کودک خود را در این بمباران از دست داده با در دست داشتن کودک شیرخوار خود گفت: رژیم صهیونیستی عامل قتل عام دیریاسین، صبرا و شتیلاو بسیاری از روستاهای لبنان است. اما با همدستی آمریکا و سازمان ملل همواره از مجازات فرار کرده است.