آرشیو یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۴
حوادث
۱۵

گرد وغبار در خوزستان و قشم مدارس را تعطیل و پروازها را لغو کرد

میزان انتشار ذرات گرد وغبار در آسمان خوزستان دیروز 4 هزار میکروگرم بر متر مکعب بود.

شاپور رستمی مدیر کل حوادث غیرمترقبه استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: این امر در مقایسه با شرایط عادی 18 برابر افزایش آلودگی را نشان می دهد. نادر شفی خدایی سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان نیز با بیان اینکه پدیده گرد وغبار به دلیل ایجاد اختلاف فشار بین منطقه خوزستان و بخشهای جنوبی عراق و شمال عربستان است، از احتمال افزایش گرد وغبار در امروز خبر داد و افزود: دلیل این اختلاف فشار خشکسالی و عدم پوشش گیاهی مناسب در بخشهای غیرزراعی استان است.

وی افزود: این پدیده در اکثر شهرهای استان بویژه اهواز، آبادان، ماهشهر و خرمشهر رخ داده است.

گفتنی است بدلیل آلودگی شدید هوا، تمامی پرواز های صبح دیروز فرودگاه اهواز اعم از داخلی و خارجی لغو و مدارس تمام مقاطع تحصیلی در شیفت بعدازظهر در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و ماهشهر تعطیل بود.

توجه به این نکته نیز ضروری است که آسمان اغلب شهرهای استان خوزستان در روز جمعه نیز با گرد و غبار و آلودگی 9 برابر حد استاندارد همراه بود که به دلیل عدم پیش بینی افزایش گرد وغبار از سوی مسئولان در روز شنبه تمامی مدارس نوبت صبح و ادارات استان باز اعلام شد.

همچنین به گزارش خبرنگار ما از قشم، گرد وغبار شدید و معلق در هوا که از ساعات اولیه صبح دیروز، شهرستان قشم را فرا گرفته بود، مانع از فرود هواپیمای مسافری تهران در فرودگاه قشم شد. این گرد وغبار باعث بروز مشکلاتی در تردد دریایی از بندرعباس به جزایر هرمز و قشم و لارک شده بود.