آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
اجتماعی
۴

دبیر کل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی: رویکرد لایحه خدمات رسانی ایثارگران باید رفع مشکلات جانبازان باشد

گروه اجتماعی- دبیر کل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی در نامه ای از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواست که بررسی لایحه خدمات رسانی ایثارگران با اظهارنظر کارشناسی تشکل های ایثارگری صورت گیرد.

در متن این نامه آمده است: چنانکه مستحضر هستید، مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی درباره لایحه مذکور از آغازین روزهای مطرح شدن آن در کمیسیون اجتماعی مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، همواره حضور کارشناسی خود را حفظ کرده است.

در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است: بر این باوریم که بررسی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران بدون حضور کارشناسانی درد آشنا از تشکل های مستقل ایثارگری همانند مجمع جانبازان و ایثارگران احتمالا بار دیگر دچار مشکلاتی مغفول مانده و جبران ناپذیر می شود. مثلا جانبازان 70 درصد که در گذشته پس از فوت، شهید به شمار می آمدند هم اکنون با نظر کمیته کاری مذکور، پس از وفات شهید محسوب نمی شوند که این مسئله مورد اعتراض است.

این نامه می افزاید: جانبازان معتقدند رویکرد لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید افزایش توجه به آنان در رفع مشکلات آنان باشد نه آن که با مصوبات جدید، آرامش نسبی آنان که با مقررات گذشته ادامه داشت، دستخوش ناامنی شود.