آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۱۰
بین الملل
۲۱

بشار اسد: تماس اسرائیل با سوریه امر تازه ای نیست

گروه بین الملل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر پایبندی کشورش به مقاومت به عنوان گزینه استراتژیک، هرگونه تماس های پنهانی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه، بشار اسد که در نشست کمیته مرکزی حزب بعث سوریه سخنرانی می کرد، گفت: مخالفت با مذاکره با اسرائیل و برقراری تماس های پنهانی با آن، اصلی است که سوریه آن را مد نظر دارد. هر چیزی که امکان دارد در این زمینه اتفاق بیفتد به طور علنی در معرض افکار عمومی سوریه قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: برخی طرف های دوست، تلاش هایی را برای برقراری رابطه میان سوریه و اسرائیل انجام می دهند، اما این مسئله موضوع تازه ای نیست و در گذشته نیز درباره آن صحبت کرده ایم. مسئولان سوری اخیرا از تلاش های ترکیه برای ایفای نقش میانجی میان سوریه و اسرائیل خبر داده اند. اسد درباره فشارهای تحمیلی بر سوریه بویژه از جانب آمریکا گفت: هر زمان که چهره پایداری ما آشکار شد، حمله علیه ما افزایش یافته است، اما تصمیم گرفته ایم که مقاومت، گزینه استراتژیک ما باشد که به آن پایبند خواهیم بود. بشار اسد در واکنش به درخواست سران رژیم صهیونیستی برای مذاکره با سوریه بار ها اعلام کرده است که آزادی بلندی های اشغالی جولان از سوی اسرائیل شرط مذاکره با این رژیم است. در همین حال ناظران معتقدند که بعد از این نشست، کمیته تیم اقتصادی کابینه محمد ناجی عطری نخست وزیر سوریه را ترمیم خواهد کرد. گفته می شود، علت این امر، شکست تیم اقتصادی دولت در مهار افزایش قیمت هاست. برخی گزارش ها نیز حکایت از تغییر نخست وزیر سوریه دارد.

در نشست کمیته مرکزی حزب بعث سوریه، گزارش های ارائه شده کادر رهبری حزب در زمینه اجرای تصمیمات اتخاذ شده در دهمین کنگره حزب در تابستان 2005 و توصیه ها و راهکارهای اسد، گزارش دولت درباره وضعیت اقتصادی و خدمات رسانی به مردم، فعالیت حزبی و مردمی و طرح کار آتی بررسی شد.