آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
اخبار کشور
۲

برای نظارت بر انتخابات هیئت های بازرسی شورای نگهبان به حوزه های انتخابات عزیمت کردند

هیئت های بازرسی شورای نگهبان برای حصول اطمینان از اجرای صحیح قانون انتخابات به حوزه های انتخابیه مرحله دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی عزیمت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، نصرت الله لطفی مدیرکل نظارت و امور استان های شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان براساس وظایف و اختیارات قانونی و به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح قانون انتخابات و صیانت از آرای مردم شریف و متدین ایران اسلامی، از امروز (دیروز) هیات های بازرسی را به حوزه های انتخابیه مرحله دوم اعزام می کند.

مدیرکل نظارت شورای نگهبان، استانداران، فرمانداران، هیئت های اجرایی، هیئت های نظارت و ستادهای بازرسی وزارت کشور را موظف به همکاری با بازرسین اعزامی از سوی شورای نگهبان دانست.

همچنین هیئت نظارت بر انتخابات تهران بزرگ، ستاد خبری هیئت نظارت بر انتخابات تهران بزرگ شامل تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از 8 صبح امروز پنج شنبه آغاز به کار کرده و تا پایان زمان شمارش آراء ادامه خواهد داشت.

شماره تلفن های این ستاد 88514041، 88514140، 88514241 و 88514849 است.

افشار: مردم به قانون شکنان رای نمی دهند

معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات هم در گفت وگویی با اشاره به رقابت 12 کاندیدای زن در این دوره از انتخابات ساعت 8 صبح امروز را به عنوان پایان زمان تبلیغات اعلام کرد و افزود: در بحث تبلیغات مبنای کار ما آخرین مصوبه مجلس در سی ام بهمن سال گذشته است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: با قانون جدیدی که تصویب شد، اداره حقوقی وزارت کشور طرح الحاق یک تبصره به ماده 57 قانون انتخابات مصوبه 86.11.30 را مبنای کار خود قرار داد. به این شکل که در این ماده قانونی، هرگونه چاپ و نصب بنر و پوستر توسط نامزدها ممنوع شده است و تنها در ستادهای انتخابات نامزدها بنر و پارچه تبلیغاتی بدون تصویر آن ها مجاز اعلام شده است.