آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
اخبار کشور
۲

خوش چهره:مهمترین چالش تحقق عدالت عدم درک صحیح از مفهوم آن است

نماینده مردم تهران مهمترین چالش تحقق عدالت را عدم درک صحیح از مفهوم آن دانست.

به گزارش فارس، محمد خوش چهره روز گذشته اظهار داشت: اولین چالش فراروی بحث عدالت، عدم درک صحیح و مفهومی آن است که برداشت های مختلفی و حتی بعضا متضاد از آن می شود.

وی افزود: عدالت از پر چالش ترین واژه های تاریخ بشری محسوب می شود. چه بسیار دیکتاتوری در طول تاریخ که در قالب همین واژه به کشور گشائی پرداختند و جنایت های زیادی مرتکب شدند. از این رو درک صحیح واژه عدالت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

خوش چهره یادآور شد: این نکته در مورد واژگان دیگری نظیر توسعه، توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی و اولویت آنها نیز وجود دارد که برداشت های مختلفی از یک واژه صورت می گیرد. لذا باید تعریف مفهومی دقیقی از این کلمات صورت گیرد و بر اساس آن، شاخص ها و معیارهای سنجش عدالت تعریف و تدوین گردد. پس از آن به مقایسه عملکرد دولت ها پرداخته شود.

به گفته وی، هدف از ارسال رسل در واقع پیاده سازی همین مفهوم است. در طول تاریخ نیز واژه ای ارزشی تر از واژه عدالت نبوده و چه انحرافات و چالش هایی بر سر راه آن ایجاد شده است.

خوش چهره افزود: اغلب دولت ها علاقه مند به اجرای عدالت هستند و در بیانات مقام معظم رهبری خطاب به دولت نهم نیز آمده بود که سعی کنید در عمل از شعار پیشی بگیرید.

گفتنی است محمد خوش چهره به عنوان نامزد اصولگرای منفرد در این مرحله از انتخابات حضور دارد.