آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
اخبار کشور
۱۴

پیام ضدایرانی سرکرده القاعده از اسرائیل منتشر شد

پیام ضدایرانی سرکرده القاعده از اسرائیل منتشر شد.

ایمن الظواهری که خبرگزاری های غربی او را مرد شماره 2 القاعده لقب می دهند اخیرا در یک نوار صوتی دوساعته که بر روی یک وب سایت اسرائیلی منتشر شده است تلاش کرد تا ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی و کمرنگ نشان دادن نقش این رژیم در حملات 11 سپتامبر، ایران را همکار آمریکا در بمباران افغانستان جلوه دهد.

وی در این پیام مدعی شد ایران با انتشار این تئوری که رژیم صهیونیستی در پشت حملات 11 سپتامبر قرار داشته، تلاش کرده است تا شبکه تروریستی القاعده را بی اعتبار کند!

الظواهری شبکه تلویزیونی المنار را متهم به آغاز انتشار این فرضیه که وی آن را شایعه خواند، کرد و مدعی شد: هدف از این دروغ روشن است و آن این است که نشان دهد هیچ قهرمانی میان سنی ها وجود ندارد که بتواند به آمریکا آن طور که هیچ کس در تاریخ انجام نداد، صدمه بزند. رسانه های ایرانی این دروغ را گرفته و آن را تکرار کردند.

وی در ادامه این ادعا گفت: هدف ایران در این جا روشن است و آن سرپوش گذاشتن به مشارکتش با آمریکا در حمله به خانه های مسلمانان در افغانستان و عراق است!

به گزارش آسوشیتدپرس، الظواهری همچنین مدعی شد که ایران درصدد گسترش قدرت در خاورمیانه و به ویژه در عراق و لبنان از طریق حزب الله است.

بسیاری از صاحب نظران مسائل خاورمیانه معتقدند گروهک تروریستی القاعده ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است و سران هم کاملادر حمایت کاخ سفید به سر می برند و اظهارات ضدآمریکایی سرکردگان القاعده فقط با هدف انحراف واقعیت هاست.