آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
اخبار اقتصادی
۴

1.5میلیون فرصت شغلی تا پایان سال ایجاد می شود

اگر بانک ها به همکاری خود با این وزارتخانه ادامه دهند، تا پایان سال جاری یک میلیون و 500هزار فرصت شغلی با اعتبار 20 هزار میلیاردتومان ایجاد می شود.

غلامرضا سعیدی-معاون اداری و مالی وزارت کار و امور اجتماعی- در گفت وگو با ایسنا در مورد اعتبارات وزارت کار و امور اجتماعی برای بنگاه های زودبازده گفت: در برنامه ای دو ساله 20 هزار میلیاردتومان اعتبار برای ایجاد اشتغال بیش از یک میلیون و 500 هزار فرد در نظر گرفته شده بود که تا الان به تناسب و موازات همکاری سیستم بانک ها بیش از 17هزار میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز 860 هزار فرصت شغلی در قالب بنگاه های زودبازده در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ایجاد شده است.

سعیدی اضافه کرد: اگر سیستم بانکی کشور به همکاری خود ادامه بدهد و هماهنگی آن نیز بیشتر شود، پیش بینی می شود در سال جاری به اندازه سقف پیش بینی شده (20 هزار میلیارد تومان) اعتبار صرف و ایجاد یک میلیون و 500هزار فرصت شغلی محقق شود.

وی در مورد منابع در نظر گرفته شده برای موضوع کارآفرینی اظهار کرد: در مورد موضوعات مربوط به کارآفرینی بیشتر در حوزه اشتغال پیگیری می شود و از سویی دیگر کارآفرینی یک وظیفه فراوزارتخانه ای است.

معاون اداری و مالی وزارت کار اذعان کرد: این توجه خاص وزارت کار به کارآفرینی موجب شده، تشکیلات و ساختار وزارت کار نسبت به کارآفرینی به صورت زیربنایی در حال تغییر دادن و مهندسی مجدد باشد.

وی با اشاره به افزایش اعتبار در نظر گرفته شده برای مقوله کارآفرینی در سال جاری، در مورد اعتبار بنگاه های زودبازده، یادآور شد: اعتبار بنگاه های زودبازده، اعتباری است که در قالب قانون و تسهیلات در نظر گرفته می شود.