آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
اخبار خارجی
۱۶

هلاکت 5 تفنگدار آمریکایی در انفجارهای عراق

افراد مسلح عراقی در حملات جداگانه، پنج تفنگدار آمریکایی را به هلاکت رساندند و سه تفنگدار دیگر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: انفجار بمب در نزدیکی شهر جنوبی بصره، به مرگ دو تفنگدار و جراحت سه تن دیگر انجامید. انفجاری مشابه در استان غربی الانبار نیز هلاکت یک تفنگدار دیگر را در پی داشت. سه شنبه گذشته هم استان شمالی صلاح الدین شاهد حمله افراد مسلح به نظامیان اشغالگر بود که به مرگ دو تفنگدار آمریکایی انجامید. بدین ترتیب، شمار نظامیان آمریکایی کشته شده از فروردین سال 1382 (زمان حمله به عراق) تاکنون، به رقم 4044 تن رسیده است.

اوضاع شهرک صدر

ناآرامی و حملات هوایی آمریکایی ها به شهرک صدر همچنان ادامه دارد. دیروز بر اثر این حملات و سقوط یک گلوله خمپاره در این شهرک شیعه نشین پرجمعیت، بیش از 19 عراقی شهید و 17 نفر دیگر مجروح شدند. هر چند به عامل این حمله خمپاره ای اشاره ای نشده است، ولی ارتش آمریکا حملات هوایی به این شهرک را تائید کرد و از کشته شدن پنج تن بر اثر آن خبر داد. خبر دیگر این که نمایندگان مجلس عراق از فراکسیون های مختلف، در راستای ایجاد آرامش در شهرک صدر، به این شهرک می روند.

سایر رویدادها

¤ «موفق الربیعی»، مشاور امنیت ملی عراق، اعلام کرد ارتشی به جز ارتش شجاع عراق وجود ندارد و هرگز اجازه حضور ارتشی دیگر در کشور را نخواهیم داد. منظور این مقام عراقی، «ارتش مهدی» وابسته به جریان صدر است نه آمریکا.

¤ نخست وزیر دولت خودمختار کردستان عراق اظهار داشت: رفراندوم درباره وضعیت کرکوک، نمی تواند به طور کامل لغو شود، اما می توان آن را به تعویق انداخت.