آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
اخبار خارجی
۱۶

خشنودی جناح سینیوره از حمایت برخی کشورهای عربی در اجلاس کویت

نخست وزیر لبنان از مقام های برخی کشورهای عربی و اتحادیه اروپا به خاطر حمایت آنان از دولت او در نشست مشورتی کویت قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، «فواد سینیوره» در تماس های تلفنی با امیرکویت، دبیرکل اتحادیه عرب، نخست وزیر اردن، وزیر خارجه مصر، مقام های عربستان، امارات، ایتالیا و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مراتب تشکر خود را ابلاغ کرد.مقام های برخی کشورهای عربی، اروپایی، آمریکا و سازمان ملل به درخواست فرانسه در حاشیه کنفرانس همسایگان عراق در کویت گرد هم آمده و راه های تقویت دولت کنونی لبنان و اجرای قطعنامه های سازمان ملل در مورد این کشور و ضرورت اجرای طرح اخیر اتحادیه عرب برای حل بحران لبنان را بررسی کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بدون توجه به خواسته های مخالفان دولت تنها مواردی را که پیش از این نیز در طرح ها و نشست های مشابه برای لبنانی ها اعلام شده مورد تاکید قرار دادند.

آنان خواستار انتخاب فوری و بدون قید و شرط «میشل سلیمان» فرمانده ارتش لبنان به ریاست جمهوری به عنوان نامزد توافقی گروه حاکم و مخالفان دولت و ضرورت اجرای کامل پیمان طائف و همه قطعنامه های شورای امنیت درباره لبنان و اجرای طرح حل عربی شدند.گفتنی است بیانیه صادر شده از سوی شرکت کنندگان در این نشست که به دوستان لبنان موسوم شدند اختلاف میان گروه های لبنانی را افزایش داد.

در همین رابطه سوریه هدف این نشست و بیانیه صادر شده از سوی شرکت کنندگان را بین المللی کردن بحران سیاسی لبنان ارزیابی کرد.