آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۸
حوادث
۱۵

وزارت بهداشت خبر داد اعزام 2هزار پزشک و پیراپزشک به خارج از کشور

مشاور وزیربهداشت در امور کارآفرینی گفت: امسال حدود 2هزار پزشک و پیراپزشک ایرانی برای کار به کشورهای عمان، استرالیا، قطر، عربستان و آفریقای جنوبی اعزام می شوند.

غضنفر میرزابیگی در گفت وگو با فارس افزود: تاکنون حدود 100 پزشک و پیراپزشک ایرانی از طریق وزارت بهداشت به کشور عمان اعزام شده اند، که جزء خوشنام ترین پرسنل درمانی این کشورند.این امر باعث تقاضای سایر کشورهای عربی منطقه از جمله قطر برای جذب پزشک و پیراپزشک شده است.

وی اضافه کرد: در استرالیا نیز تاکنون حدود 600 نفر پزشک و پیراپزشک ایرانی از طریق وزارت بهداشت اعزام و شاغل شده اند، در آفریقای جنوبی هم اکنون 30 پزشک ایرانی فعالند و درخواست جذب 500 پزشک دیگر نیز از سوی این کشور مطرح شده که در حال بررسی آن هستیم.

وی گفت: علت اینکه تعداد اعزام نیروهای بهداشتی-درمانی به خارج برای کار کم است این است که وزارت بهداشت با حساسیت و وسواس زیادی تلاش می کند هنگامی نیروها را اعزام کند که از شرایط کار ایرانیان در این کشورها و به خصوص حفظ شان و حقوق آنان مطمئن باشد به همین علت تاکنون این کار به صورت آزمایشی انجام شده است.

میرزابیگی افزود: اکنون که از شرایط مناسب کاری پزشکان و پیراپزشکان ایرانی در این کشورها مطمئن شدیم و رضایت نیروهای ایرانی و طرف خارجی را شاهدیم، زمینه برای اعزام تعداد بیشتری از پرسنل متخصص فارغ التحصیل دانشگاه های کشور فراهم است و پیش بینی می کنیم در سال جاری حدود 2هزار پزشک و پیراپزشک ایرانی به کشورهای مختلف برای کار اعزام شوند.