آرشیو یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۷۶
اخبار اقتصادی
۴

رئیس سازمان توسعه تجارت: پیش نویس قانون جدید صادرات و واردات به دولت می رود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، از ارائه پیش نویس قانون جدید صادرات و واردات به هیئت دولت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری با اعلام اینکه مراحل نهایی تدوین پیش نویس قانون جدید دراین سازمان رو به پایان است، اظهار داشت:با تصویب هیئت دولت، این پیش نویس برای طی مراحل قانونی، در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

به گفته وی، سازمان توسعه تجارت ایران از هر ایده کارشناسی برای ارائه طرحی جامع تر در این خصوص حمایت می کند.

غضنفری ایجاد سهولت در مسیر عملیاتی بازرگانی خارجی را از اهداف عمده طراحی پیش نویس قانون جدید صادرات و واردات عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، استفاده از قوانین سازمان جهانی تجارت، انحصارشکنی و رساندن مجوزها به حداقل از دیگر محورهایی است که با پیشنهاد این پیش نویس پیگیری می شود.

معاون وزیر بازرگانی در تشریح راهبردهای دولت جهت شتاب بخشیدن به روند توسعه صادرات غیرنفتی صادرات را یکی از اولویت های مهم کشور برشمرد و گفت: طرح ایجاد خوشه های صادرات گرا نگاه ما را به سمت و سوی صادرات و تجارت خارجی هدایت می کند.

معاون وزیر بازرگانی گفت: با توجه به نهایی شدن سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی، این سند به زودی برای تصویب تقدیم هیئت دولت می شود.

وی افزود: با تصویب این سند، تمامی برنامه های سازمان توسعه تجارت درسال جاری بر مبنای آن تدوین و اجرا خواهند شد.

غضنفری افزود: درسند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی، هشت راهبرد اساسی پیش بینی شده و دو فصل اجرایی را درخود جای داده که در سطح کلان برنامه های سازمان مبنا قرارگرفته است.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه کارگروه توسعه صادرات استانی، سند راهبردی استان ها را که برمبنای سند اصلی توسعه صادرات غیر نفتی است مبنای عمل خود قرارمی دهد، گفت: قرار است کار گروهی بر روی این برنامه کار کند و آن را پیش برد .