آرشیو یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۷۶
شهرستان ها
۱۱

احداث 3سیلوی دولتی و خصوصی در گنبد کاووس

دوسیلوی 50هزار تنی توسط بخش خصوصی و یک سیلوی 40هزار تنی توسط بخش دولتی در شهرستان گنبد کاووس احداث می شود.

سوسرایی فرماندار شهرستان گنبد کاووس با اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی سیلوی 50هزار تنی در شهرک صنعتی گنبد با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده و از احداث سیلوی 50هزارتنی آلما گل سیدی در روستای سارجه کر در مرحله انجام به دلیل کمبود سرمایه متوقف شده است.

وی با بیان اهمیت احداث سیلو در شهرستان گنبد کاووس که بزرگترین تولید کننده گندم در سطح استان است برپیگیری مشکل تسهیلات مورد نیاز برای احداث سیلوی آلما گل سیدی تاکید کرد و افزود: با توجه به پیش بینی تولید 250هزارتن گندم در سال و افزایش تولید با تبدیل اراضی دیم به آبی از سرمایه گذاران می خواهیم تا به امر سیلوسازی بپردازند.

وی گفت: با توجه به نیاز شهرستان با بهره برداری این سیلوها مقدار زیادی از گندم منطقه در شهرستان گنبد ذخیره و انبار خواهد شد.

فرماندار شهرستان گنبد کاووس همچنین در گزارشی از مراحل ساخت سیلوی 40هزارتنی این شهرستان که با اعتبارات دولتی در حال احداث و مونتاژ قطعات است گفت: اولین کندوی این سیلو در حال آماده سازی برای نصب است.

وی اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح را در سال مالی 86 مبلغ 12میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 8میلیارد و 938میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.

وی همچنین افزود: سیلوی 40هزارتنی گنبد کاووس با اعتبار مصوب 24میلیارد و 600میلیون ریال در سال 84 آغاز شده و سال88 به بهره برداری می رسد.