آرشیو یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۷۶
حوادث
۱۵

معاون وزیر نیرو: کم آبی، تولید برق را در کشور کاهش داد

معاون وزیر نیرو در برق و انرژی از کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی کشور بر اثر کم آبی خبر داد و گفت: با مشارکت مردم در مدیریت مصرف، این کاهش قابل جبران خواهد بود.

محمد احمدیان در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مهم ترین برنامه های وزارت نیرو در مقابله با کم آبی اظهار داشت: وزارت نیرو مصرف بهینه انرژی برق و صرفه جویی را مهم ترین محور فعالیت خود قرار داد که نقش مشارکت مردم در این فعالیت تعیین کننده است.

وی افزود: وزارت نیرو تلاش می کند زمینه مشارکت مردم را با فراهم کردن لامپ های کم مصرف با کیفیت و قیمت مناسب برای عرضه در بازار فراهم سازد به طوری که هر مصرف کننده بتواند به راحتی در بازار این لامپ ها را تهیه کند.

احمدیان ادامه داد: با توسعه کاربرد این لامپ ها در بخش روشنایی بهبود قابل توجهی در مصرف برق خواهیم داشت.

احمدیان با اشاره به مسئله کم آبی کشور تصریح کرد: بر اثر کم آبی طی دو ماه گذشته، کاهش در تولید نیروگاه های برق آبی کشور ایجاد شده که جز با کمک مردم و مشارکت آنها در مدیریت مصرف قابل جبران نخواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال مصرف شبکه سراسری برق کشور به حدود 38 هزار مگاوات برسد البته اکنون حدود 31 هزار مگاوات است، ولی بتدریج افزایش خواهد یافت و اواخر تیر و اوایل مرداد به 38هزار مگاوات خواهد رسید.

احمدیان میزان تولید و مصرف برق شبکه سراسری را در حال حاضر برابر دانست و از برنامه های حمایتی وزارت نیرو از نیروگاه های بادی خبر داد و گفت: وزارت نیرو تمامی آئین نامه های لازم برای تسریع در کار متقاضیان برای احداث نیروگاه های بادی را انجام داده است.احمدیان یادآور شد: در حال حاضر 300 مگاوات قرارداد خرید برق از نیروگاه های بادی کامل شده و 3هزار مگاوات نیز مجوز دریافت کرده اند که باید کارها برای انجام عقد قرارداد صورت گیرد.