آرشیو دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۲۱
ایران زمین
۲۰

خط راه آهن از داخل شهر یزد خارج می شود

یزد خبرنگار «ایران»: طرح انتقال خط راه آهن به شمال شهر یزد در دست اجراست.

محمد مهدی دهقان، مدیرکل راه آهن استان یزد با اشاره با مصوبه هیات دولت در این باره گفت: مصوبه هیات دولت مبنی بر اجرای 3 مورد تقاطع غیرهمسطح راه آهن و مطالعه خارج سازی خط آهن از داخل بافت شهر یزد به خارج آن اشاره دارد.

وی افزود: برای اجرای این مصوبه هیات دولت 3 دهنه پل همافر، پروفسور حسابی و آیت الله کاشانی هدف گذاری شده که با همکاری شهرداری اجرایی می شود و اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی با بیان این که بررسی و مطالعه پل همافر به پایان رسیده و ازعملیات اجرایی آن بیش از یک ماه می گذرد، افزود: دهانه پل همافر اکنون 6 تا 8 متر است که به 57 متر تبدیل می شود و پس از آن دیگر ترافیک کنونی وجود نخواهد داشت.

دهقان با بیان این که تا پایان سال آینده این مصوبه صددرصد اجرایی و هر 3 دهنه پل به بهره برداری می رسد تاکید کرد: پل های پروفسور حسابی و آیت الله کاشانی در دست مشاور است و شهرداری به محض دریافت نتیجه مشاور، عملیات اجرایی آن را آغاز می کند. وی با اشاره به پیشرفت 20 درصدی مصوبه دیگر هیات دولت مبنی بر تسریع در تکمیل و توسعه مرکز خدمات و تعمیرات راه آهن خاطرنشان ساخت: این مصوبه با هدف تکمیل و توسعه کارخانجات لوکوموتیو استان در بافق اجرایی می شود و اکنون نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه آهن استان یزد امکان سنجی ساخت راه آهن یزد شیراز را از دیگر مصوبات ذکر کرد و افزود: استان یزد تنها پیگیری این موضوع را برعهده دارد و اجرای آن باید از طریق وزارت راه و ترابری انجام شود.

مهدی دهقان تاکید کرد: این مصوبه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اواخر تیر ماه پاسخ نهایی آن داده خواهد شد.