آرشیو دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۲۱
اجتماعی
۴

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران: تاکسیرانی در تهران با خصوصی سازی متحول می شود

گروه اجتماعی رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران از وقوع تحولات جدی در نرخ کرایه تاکسی ها از اوایل تابستان سال جاری خبر داد.

دکتر حمزه شکیب در گفت وگو با فارس با اشاره به تهیه آئین نامه اجرایی نحوه فعالیت شرکت های خصوصی تاکسیرانی از سوی شهرداری تهران گفت: در نشستی که با معاون حمل و نقل شهردار تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در هفته گذشته داشتیم، قرار شد که شهرداری آئین نامه اجرایی ساماندهی فعالیت این تاکسی ها را تهیه و به تصویب شورا برساند.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه این آئین نامه در دو هفته آینده، درباره اجرای نرخ های مصوب شورا از سوی تاکسیرانان و رفع مشکلات مربوط به کرایه تاکسی ها با کمک نیروهای پلیس گفت: پلیسی کردن سیستم جواب نمی دهد. بدون شک برای ساماندهی وضعیت موجود تاکسی ها، باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم. رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: البته حرکت در این جهت به معنای ایجاد تعداد زیادی شرکت خصوصی نیست. فعالیت این شرکت ها باید با نظارت و مدیریت واحد سازمان تاکسیرانی باشد.

به اعتقاد وی شرح وظایف سازمان تاکسیرانی باید به این شرکت ها محول شود و خود شرکت ها برای کنترل عملکرد تاکسیرانان بخصوص نرخ کرایه تاکسی ها سیستم نظارتی داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت های خصوصی موجود با وجود آن که می توانند کارایی بالایی داشته باشند اما در حال حاضر تعریف درستی ندارند. بر همین اساس آئین نامه نحوه فعالیت این شرکت ها در مدت زمان کوتاهی تهیه و به تصویب می رسد تا با اجرای این آئین نامه اجرای نرخ کرایه تاکسی ها از اوایل تابستان سامان یابد و شاهد تغییر و تحولات جدی در فعالیت تاکسی ها باشیم.