آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۲۷
سیاست
۳

سیداحمد خاتمی: معرفی واقعه غدیر نباید به یک روز محدود شود

عضو خبرگان رهبری گفت: ویژه برنامه های معرفی و تبیین واقعه بزرگ غدیر نباید به یک روز محدود شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیداحمد خاتمی در همایش غدیر، نوآوری و شکوفایی که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در تاریخ اسلام تصریح کرد: بنیاد بین المللی غدیر در سال های اخیر نقش خود را در توسعه فرهنگ غدیر به خوبی ایفا کرده است و اثر بخشی فعالیت های این بنیاد در جامعه قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نوآوری و ابتکار در معرفی هر چه بیشتر غدیر به مردم افزود: باید برای ترویج و گرامیداشت غدیر یک چشم انداز داشته باشیم و در طول سال نیز برنامه ها به گونه ای نباشد که به یک روز و ایام خاص محدود شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت علی همواره در طول تاریخ مظلوم بوده است، ادامه داد: باید چهره و سیمای درخشان علی (ع) و دیگر ائمه اطهار به مردم نشان داده شود.

وی تاکید کرد: بنیاد بین المللی غدیر باید برنامه ها و فعالیت های خود را توسعه دهد و این درهای گرانبها را به نسل جوان معرفی کند. استاندار قم نیز در این مراسم، علی (ع) را شخصیت بی نظیر تاریخ اسلام توصیف کرد و گفت: حضرت علی (ع) همواره در کنار پیامبر بود و سختی ها را تحمل کرد و ما امروز شاهد هستیم که جهان تشنه صفات امام علی (ع) است.

محمد ناظمی اردکانی ادامه داد: غدیر بزرگ ترین واقعه جهان اسلام است و تبیین و ترویج این فرهنگ در شرایطی که دولت ها عرصه را بر ملت ها تنگ کرده اند، بسیار ضروری است.