آرشیو سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۳۹۲۸
داخلی
۵

مشاور رئیس جمهوری تشریح کرد: برنامه های ایران در آستانه شصتمین سال اشغال فلسطین

گروه سیاسی حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین برنامه های ایران در آستانه شصتمین سال اشغال فلسطین را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، دکترموسوی در یک گفت و گوی رسانه ای در جلسه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: مقرر شد که 3 کمیته فرعی با عناوین فرهنگی، هنری، سیاسی، علمی و پشتیبانی نسبت به اجرایی کردن مصوبات کمیته در این خصوص، اقدام کنند و هریک از اعضا نسبت به استفاده از امکانات حوزه خود به این مناسبت، اهتمام ورزند.

سفیر ایران در سوریه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: براساس پیگیری های مکرر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور فعال ساختن رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور با تشکیل یک ستاد و برپایی دو جلسه از کلیه پتانسیل های موجود جهت فعالیت فرهنگی در خارج از کشور بهره برده است.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع در یکی از جلسات هیات دولت تصریح کرد: این مسئله با اهتمام ویژه ای مورد توجه قرار گرفته و وزارت خارجه نیز در این خصوص نمایندگی های خارج از کشور را طی یک دستورالعمل فعال کرده و بدنبال جلسه هیات دولت، این موضوع را با توجه بیشتر ادامه می دهد. وی همچنین از برپایی یک برنامه فرهنگی در میدان فلسطین در مورخ 26 اردیبهشت با پوشش خبری مناسب و برنامه های متنوع توسط بنیاد شهید خبر داد. موسوی تاکید کرد: هدف جمهوری اسلامی از مطرح کردن 60 سال آوارگی و محرومیت فلسطین و جنایات صهیونیستها، زنده نگاه داشتن روحیه مقاومت و دمیدن روح امید برای آزادی قدس شریف در دل آزادگان جهان است.