آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۰
سیاست
۲

محمود محمدی در گفتگو با فارس: سازمان کنفرانس اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی قاطعانه عمل کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی نباید در قبال جنایات اسرائیل ساکت بوده و باید در این زمینه قاطعانه عمل کنند.

محمود محمدی نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر برگزاری جشن در شصتمین سال اشغال سرزمین های فلسطین گفت: اشغال و تثبیت حاکمیت رژیم غاصب بر سرزمین های اشغالی که مبتنی بر زور و فارغ از موازین و مقررات بین المللی با روش های دموکراتیک است، یک لکه ننگ بزرگ برای این رژیم غاصب می باشد.

وی نژاد پرستی را یکی دیگر از لکه های ننگ این رژیم صهیونیستی دانست و یادآور شد: در شرایط کنونی جهان و پس از ملغی شدن آپارتاید، این رژیم منفور تنها نژادپرست در جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این دو لکه ننگ مانعی مشروعیت برای این رژیم غاصب است و اگر آنها در صحنه های بین المللی و عرصه سیاسی و لابی های بین المللی در جامعه جهان هم حضوری فعال داشته باشد اما به این دلایل نمی توانند برای خود مشروعیت کسب کنند.

محمدی با بیان اینکه برخی از کشورهای اسلامی و عربی در گذشته از مواضع اولیه خود عدول کرده اند، اظهار داشت: این امر باعث تثبیت ظاهری پایگاه و جایگاه رژیم صهیونیستی در سرزمین های عربی و اسلامی شده والانگاه مردم جهان عرب نسبت به گذشته متفاوت نشده است.