آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۰
سیاست
۳

در دیدار سفیر عربستان مطرح شد: دعوت ملک عبدالله از هاشمی رفسنجانی برای شرکت درکنفرانس گفتگوی اسلامی

ایران و عربستان می توانند در کنار هم در حل اختلافات دنیای اسلام موثر باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد السموسی سفیر دولت عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری دعوت رسمی همراه با پیام ملک عبدالله را برای حضور وی در کنفرانس بین المللی گفتگوی وحدت اسلامی تقدیم کرد.

سفیر عربستان تاکید و توجه ویژه ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی را برای حضور هاشمی رفسنجانی در این کنفرانس بین المللی خاطرنشان کرد و گفت: ملک عبدالله به دلیل جایگاه والایی که در دنیای اسلام برای حضرت عالی قائل است و معتقد است باید از اندیشه و دانش شما بهره کافی برد و شخصا به من ماموریت داد تا از جنابعالی برای حضور در این اجلاس دعوت بعمل آورم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با قدردانی از این دعوت و تشکر از ملک عبدالله، اهمیت انجام کنفرانس گفتگوی اسلامی در مکه را بویژه در شرایط کنونی جهان اسلام یادآورد شد و گفت: انتظار می رود انجام این کنفرانس با حضور شخصیت های علمی و دینی جهان منشا ثمرات و نتایج مطلوبی برای ایجاد وفاق و همدلی در جهان اسلام و رفع تنش و تفرقه کشورها و به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

وی تفرقه در دنیای اسلام را در جهت منافع دشمنان ارزیابی کرد و گفت: اختلافات در دنیای اسلام چه در سطح سیاسیون و چه در سطح علمای مذهبی مایه رنج است و وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.

هاشمی رفسنجانی، آثار کشتار، تخریب ها و درگیری ها در برخی کشورهای اسلامی بویژه عراق و لبنان را در عمیق کردن فاصله ها در جهان اسلام با اهمیت عنوان کرد و افزود: برگزاری کنفرانس گفتگوی اسلامی می تواند فضای مطلوبتری برای همکاری میان کشورهای اسلامی ایجاد نماید.

وی افزود: از تقدسی که در سرزمین وحی وجود دارد، می توان برای حل مشکلات در جهان اسلام و کل جهان سود برد و جمهوری اسلامی ایران نیز می تواند در کنار کشور عربستان در حل اختلافات دنیای اسلام موثر باشد و در این راه تلاش خواهد کرد.