آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۰
بین الملل
۲۱

نماینده آمریکا در آژانس: ایران غنی سازی را متوقف نمی کند، با دولتی مصمم سر و کار داریم

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به این که تلاش های بین المللی برای توقف برنامه هسته ای ایران موفقیت آمیز باشد ابراز شک و تردید کرد.

به گزارش ایسنا، گرگوری شولتی، نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در مرکز “وودرو ویلسون” گفت: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران همانند سایر مقامات دولتش آماده است به قطعنامه های مختلف شورای امنیت سازمان ملل که از ایران می خواهد این فعالیت ها را متوقف کند بی اعتنایی کند.

شولتی با اشاره به این که ایران اگر چه از طریق راکتور بوشهر به انرژی هسته ای دسترسی دارد اما غنی سازی اورانیوم را متوقف نکرده است، گفت: ما با دولتی بسیار مصمم سر و کار داریم.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، شولتی در ادامه اظهار کرد: اگر چه هیچ لازمه آشکاری برای غنی سازی اورانیوم وجود ندارد،آن ها (ایرانی ها) این مسئله را به یک غرور ملی و حتی مشروعیت دولتی تبدیل کرده اند. بنابراین متقاعد کردن آن ها به اتخاذ رویکردی متفاوت از طریق یک استراتژی دو سویه بسیار دشوار خواهد بود.

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه با اشاره به استراتژی تحریم ایران در عین ارائه مشوق ها به این کشور در صورت تغییر رویکرد تهران، گفت: ما اگر می خواهیم به هدف خود رسیده ودر یافتن راه حلی دیپلماتیک موفق شویم باید این استراتژی را حفظ کنیم.