آرشیو پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۰
شهرستان ها
۱۷

استادان نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شدند

طی مراسمی از استادان نمونه دانشگاه کاشان طی آیینی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین نقش و جایگاه معلمان را همچون رسالت پیامبران ذکر کرد و گفت: نقش معلم احیای انسان، جامعه و هدایت انسان ها است.

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد، زندگی انسان را اسیر سه زندان طبیعت، جامعه و خویشتن دانست و افزود: آنچه که آدمی را از زندان خویشتن رها می سازد و به زندگی انسان معنا می بخشد راهنمایی های استادان و معلمان است.

وی، استاد مطهری را از استادان برجسته، بارز و معلم علم و اخلاق تاریخ معاصر کشورمان ذکر کرد و خاطرنشان نمود: به کارگیری و الگوپذیری روش تدریس معلمان از این استاد فرهیخته جهت ارتقای علم و دانش در جامعه ضروری است.

به گفته وی، نیازشناسی، زمان شناسی، تحول گرایی، نوآوری، خلاقیت، مدرن بودن و پایبند بودن به سنت های دینی از جمله ویژگی های بارز استاد مطهری بود.

دکتر ساداتی نژاد، در بخش دیگری از سخنانش به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: از آنجا که نوآوری و شکوفایی بیشتر به محیط و جامعه دانشگاهی بر می گردد مسئولیت دانشگاهیان و دانشجویان جهت رشد علمی و ارتقای فرهنگی و کشف خلاقیت بیشتر از این لازم است.وی نوآوری و ارتقای جایگاه استاد و دانشجو را مورد تاکید قرار داد و افزود: نگاهی به سیر تاریخی رابطه استاد و دانشجو نشان می دهد که کم و کاستی هایی در این زمینه وجود دارد که باید بازنگری و تحولی در این زمینه ایجاد شود.