آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۰
اخبار کشور
۳

سخنگوی دولت: هیچ نیازی به رای اعتماد مجلس به کل کابینه نیست

سخنگوی دولت شایعات مربوط به رای اعتماد مجدد مجلس به کابینه به خاطر تغییر وزیر کشور را رد کرد.

دکتر غلامحسین الهام دیروز در حاشیه مراسم تودیع مصطفی پورمحمدی و معارفه سرپرست جدید این وزارت خانه تاکید کرد: براساس قانون، باید نیمی از وزیران کابینه تغییر کرده باشد تا نیاز به رای اعتماد مجدد از مجلس داشته باشد.

الهام با اشاره به اینکه کابینه 21 وزیر دارد خاطرنشان کرد تعداد افرادی که از کابینه خارج شده اند خیلی کمتر از نصف آن است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره علت تغییر وزیر کشور هم گفت: نه ثبات، نه تغییر، هیچ کدام اصالت ندارد و آنچه که اصالت دارد کار و انجام وظیفه و خدمت به نحو مطلوب و شایسته است. سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر جدید کشور هم گفت: هر موقع مجلس هشتم رسمیت پیدا کرد معرفی خواهد شد.

تشکیل یک کمیسیون جدید در دولت

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون و با اصلاح ماده ششم آیین نامه داخلی هیئت دولت کمیسیون علمی، تحقیقات و فناوری را تشکیل و تعداد کمیسیون های دائمی دولت را به هفت کمیسیون افزایش داد.

کمیسیون جدید دولت متشکل از وزیران بازرگانی، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، اطلاعات، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، رئیس سازمان ملی جوانان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواهد بود.

در مصوبه جدید نام کمیسیون رفاه و تامین اجتماعی به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک تغییر نام یافته است.