آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۰
اخبار اقتصادی
۴

180 قلم داروی جدید در فهرست تعهدات بیمه ای قرار گرفت

براساس مصوبه شورای عالی بیمه 170 تا 180 قلم داروی جدید به فهرست تعهدات بیمه ای اضافه شد.

دکتر حمیدرضا سفاری مدیرکل برنامه ریزی بیمه های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: به نظر می رسد این داروها، نیازهای تمامی بیماران از جمله مبتلایان به ایدز را تامین می کند، چرا که بیمارانHIV نیاز خاص و مجزای دارویی نسبت به سایر بیماران ندارند. به عنوان مثال اگر مبتلابه ایدز دچار عفونت های باکتریایی شود، می تواند، آنتی بیوتیک های خود را مطابق بسته تعهدی بیمه دریافت کند و یا آن که اگر در بخش هتلینگ بستری شود، هزینه این بخش را نیز بیمه می پردازد.

دکتر سفاری به ایسنا گفت: همچنین دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیز ردیف اعتباری خاصی برای مبارزه با بیماری های نوپدید و بازپدید از جمله ویروس ایدز و انواع مختلف هپاتیت اختصاص داده اند که به نظر می رسد، برای تامین نیازهای آنها کفایت می کند.

وی با استناد به آمار مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 700 نفر از مبتلایان به ایدز، تحت پوشش بیمه قرار داشته و خدمات موردنیاز را در قالب بسته بیمه ای دریافت می کنند.

دکتر سفاری، در رابطه با پوشش بیمه ای داروهای گران قیمت مبتلایان به HIV ایدز، تصریح کرد: تعداد محدودی از داروهای ضد ویروس ایدز تحت پوشش بیمه قرار دارد، چرا که عمده مبتلایان، تحت پوشش برنامه های مبارزه و کنترل بیماری های نوپدید و جدیدی هستند که توسط مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایجاد و پروتکل های علمی خوبی برای این برنامه ها تدوین شده است.