آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۰
اخبار اقتصادی
۴

معاون اول رئیس جمهور: دولت مانع تاثیر افزایش قیمت خودرو بر طبقات پایین جامعه است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش قیمت تمام شده خودرو در کشور، گفت: تمام سعی دولت این است که با ایجاد تعادل در بازار خودرو و کنترل آن از انتقال افزایش قیمت به طبقات پایین جامعه جلوگیری کند.

«پرویز داوودی» در حاشیه افتتاح خط تولید انبوه موتور تندر90 گفت: به دنبال افزایش 50 تا 100درصدی قیمت فولاد و برخی از قطعات و لوازم یدکی خودرو در سال جاری، قیمت تمام شده خودرو نیز افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: یا ناچار به پذیرش افزایش قیمت موجود خودرو هستیم و یا باید زیان ده شدن شرکتهای خودروسازی را قبول کنیم.

معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه دولت به دنبال کنترل قیمت خودرو و عرضه این محصول در حد متوسط و پایین جامعه است، افزود: باید حداقل افزایش قیمت خودرو اعمال شود.

داوودی از اهتمام دولت جهت ارتقای کیفیت و افزایش تولید محصولات ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: باید تولیدات این بخش مطابق با درآمد اقشار کم درآمد جامعه و مطابق با استانداردهای اروپایی صورت گیرد.

وی با اشاره به تولید موتور تندر90 گفت: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش 12میلیون یورو معادل 20میلیارد تومان است که سرمایه نسبتا مناسبی محسوب می شود.

داوودی در پایان افزایش همکاری های مشترک شرکت های خودروسازی ایرانی و خارجی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ورود دانش سایر کشورها موجب غنای صنعت ایران می شود.

بنابراین گزارش؛ علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن با اشاره به تولید بخشی از قطعات خودروی تندر90 در کشور گفت: در حال حاضر گام های مناسبی در ساخت خودروی تندر90 آغاز شده که این حرکت باید تا ساخت کل قطعات این خودرو در کشور ادامه یابد.

وی در مراسم افتتاح خط تولید انبوه موتور تندر90 اظهار امیدواری کرد که روزی در ایران صادرات قطعات از خارج به طور کامل قطع شود.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم جهت تولید تندر90 در کشور، گفت: خودروسازان باید به دنبال افزایش تیراژ تولید این خودرو در کشور باشند.

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه تنوع تولید و تیراژ در حال بهبود است، تصریح کرد: از ابتدای امسال شاهد نوآوری و افتتاح خط تولید محصولات مختلف در کشور هستیم.